http://info.onet.pl/1,15,11,7365816,22019534,1166160,0,forum.html

1. Wypowiedź Cz. Miłosza odnosząca się do sytuacji z 1939 roku, gdy Rosjanie zajęli Wilno: "Było mi żal tego
miasta", ale "nie doznałem niczego podobnego podczas podboju Polski przez Hitlera" ("Rodzinna Europa").
2. W książce "Prywatne obowiązki" deklarował: "żeby być pełnym człowiekiem, trzeba się
wynarodowić".
3. Napisał wręcz: "dla Polski nie ma miejsca na ziemi" ("Rok myśliwego"), "gdyby mi dano sposób, wysadziłbym ten kraj w
powietrze" ("Rodzinna Europa"), "Polska to Ciemnogród" ("Prywatne obowiązki").
4. W 1996 r. w "Tygodniku Powszechnym" pisał: "patriotyzm i ojczyzna, czyli wartości zbiorowe.
Jest mi to najzupełniej obce"...
5. "Przyznaję się, na 'polskość' jestem alergiczny" ("Prywatne obowiązki").
6. We wierszu "Moja wierna mowo" czytamy: "Bo ty jesteś mową upodlonych,/ mową nierozumnych i nienawidzących siebie bardziej niż innych
narodów,/ mową konfidentów, mową pomieszanych,/ chorych na własną niewinność".
7. W roku 1996 w "Tygodniku Powszechnym" oświadczył: "Do Litwy, kraju mych przodków, chętnie się
przyznaję..."
8. We wierszu "Natura" oficjalnie wyznaje: "Na jakże długo starczy mi nonsensu Polski".

Odpowiedź listem elektroniczym