Codruta

  From: DCT Yahoo

  O veste buna de tot!

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/lovitura-naucitoare-pentru-afacerea-rosia-montana-de-la-guvernul-boc-via-ministerul-culturii-58970.html

  Scrisoarea ARA:

  Masivul Cârnic de la Roşia Montană este monument istoric.

  Orice avizare de exploatare minieră contemporană pe masivul Cârnic este
ilegală!

  Conform Listei Monumentelor Istorice (LMI 2010), republicată în Monitorul
Oficial din data de 01.10.2010 (M.O., Anexa 1, partea I, nr.
670/bis/01.10.2010, p. 15, nr. 146), întregul Masiv Cârnic de la Roşia Montană
deţine statutul de monument istoric (cod AB-I-s-A-20329). Astfel, toate
componentele de patrimoniu ale acestui monument sunt protejate: întregul sistem
de exploatări miniere de epocă romană, precum şi exploatările miniere istorice
– medievale şi de epocă modernă.

  În consecinţă şi avizarea proiectului minier promovat de RMGC, în forma
depusă la Ministerul Mediului şi Pădurilor, este ilegală. Pe lângă faptul că o
asemenea avizare ar fi flagrant ilegală, subliniem că proiectul minier RMGC ar
urma în mod obiectiv să distrugă acest monument istoric prin amplasarea chiar
pe masivul Cârnic – monument istoric – a unei cariere de exploatare minieră.

  În cazul unui aviz pozitiv al Ministerului Mediului şi Pădurilor, autorizând
această exploatare pe masivul Carnic – monument istoric – de către compania
RMGC, se va încălca atât Legea Monumentelor Istorice (L.422/2001, art. 10,
alin. 4, art. 11, alin. 2) cât şi Legea Minelor (L. 85/2003, art. 11, alin. 1).

  În consecinţă, Asociaţia ARA solicită Ministerului Mediului şi Pădurilor
respectarea legilor citate mai sus prin:

  Respingerea imediată şi fără rezerve a cererii de emitere a avizului de mediu
pentru proiectul de exploatare minieră promovat de RMGC şi returnarea Studiului
de Impact asupra Mediului depus în acest scop la Ministerul Mediului şi
Pădurilor.

  Si inca una de imagine:

http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/curajosul-alexandru-tomescu-la-cluj-a-luat-de-la-bogati-si-a-dat-la-saraci-58882.html

  ȘI S-A ÎNTÎMPLAT ASTFEL:
  Am venit cu foarte mare bucurie la concertul din seara aceasta. Un eveniment
de o asemenea amploare si cu un asemenea istoric presupune foarte multa munca;
prin urmare atat eu, cat si Toma Popovici dorim sa multumim si sa felicitam din
inima organizatorii pentru efortul depus!

  Facem insa o precizare extrem de importanta: dorim sa ne disociem clar de
Rosia Montana Gold Corporation si de toate actiunile acestei companii. In semn
de solidaritate cu cei care incearca sa salveze aceasta zona, atat eu, cat si
Toma Popovici – am decis sa donam in intregime onorariul din seara aceasta
Asociatiei Salvati Rosia Montana.

  Asa ca pina acum este bine.

  ing. Dan-Calin Tocaciu
  Asociatia "Valea Soarelui"