Domnule DSK,     Nu intelegi nimic pentru ca  nu sti la ce anume sa te
raportezi. Daca evaluam incalzirea  globala din perspectiva rinocerilor
ea arata intr-un fel. Daca o evaluam din pozitia  focilor incalzirea
globala arata altfel. Daca evaluam incalzirea  globala din perspectiva
Naturii, ea nu conteaza. Natura va fi, indiferent  daca planeta este
arida, umeda, inghetata, cu oxigen sau fara.   Planeta asta fost
acoperita  de gheata de la un pol la altul acum vrei 650 milioane de
ani.   Toata lumea, inclusiv dvs.,  va imaginati pamintul ca fiind la
fel. Aiurea. Continentele s-au separat de  putina vreme (planetara).
Marea Neagra avea o  suprafata mica si  era separata de Mediterana. Era
si mai jos cu vreo citeva sute de metri decit  nivelul mediteranei. Acum
vreo 8000 de ani, din  cauza ruperii unui ghetar din america, valul (un
fel de tsunami) a rupt Bosforul  si a inundat ceea ce acum este
platforma continentala a marii negre. Asta a fost  potopul, pentru ca
acolo erau deja agricultori.   Deci, asadar si prin  urmare, in scurta
viata a omenirii constiente, lumea s-a schimbat prea putin. Si  ce s-a
schimbat nu s-a observat.    Sigur ca exista cicluri  care se repeta.
Ati auzit de supervulcani? Yelowstone este asa ceva.  Siberia a fost o
mare de lava timp de  1-2 milioane de ani. Efectele incalzirii globare
nu sint o temperatura mai mare tot timpul ci efectele se masoara in
disparitii  de ghetari, in Oceanul Arctic fara gheata, in curentul
Golfului cu traseu  alterat, samd. Ia imaginati-va un ocean  planetar
mai sus cu 5-10 metri. Unde va fi tarmul? Dobrogea? Delata, Olanda?
Bangladesh? New Orleans? Florida? Oltenia sub forma de desert  fara
camile?    Sigur ca exista incalzire  globala naturala dar la asta ne
aducem si noi contributia arzind combustibilii  fosili.   Din
perspectiva omenirii  asta este bine pe de o parte (energie), rau pentru
consecinte.   Inca ceva. Emisia de CO2 nu  este poluare. CO2 nu este o
substanta toxica.

DC?  T

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
Cînd se suie scroafa în  pom
Cine tace nu e om.

> Stimata doamna climatolog Roxana Bojariu a ajuns, in sfarsit, sa
ameteasca si cititorii ziarului Adevarul cu teoriile incalzirii globale.

http://www.adevarul.ro/actualitate/Fenomenele_meteo_extreme_vor_deveni_o\
bisnuite_0_482952264.html

> Intrucat o intreb pe diverse grupuri de discutie, de peste 10 ani, de
ce eram mai cald acum 8.000 de ani decat acum si nu am primit nici un
raspuns, mai incerc o data. :)
> De ce era mai cald doamna Bojariu ?
>
> Poate ca intr-un final, domnia sa o sa ne explice si cum se face ca in
ultimii 2 milioane de ani, au existat 20 de perioade glaciare, adica
perioade in care jumatatea de nord a Europei era acoperita de ghetari
avand multi kilometrii grosime si 20 de perioade "interglaciare" (precum
cea in care ne aflam), fara ca nemernicul de om sa fi inventat masinile,
avioanele si tot felul de alte chestii ce polueaza admosfera cu bioxid
de carbon si "gaze de sera".
> Cum tot in acesti 2 milioane de ani, perioadele glaciare au durat 90%
din timp si cele interglaciare doar 10%, este clar ca povestea cu
incalzirea globala ascunde altceva !
> Simpla aritmetica ne arata ca cele 20 de perioade interglaciare au
durat fiecare de ordinul a 10.000 de ani.
> Cum ultima perioada glaciara s-a incheiat acum 18.000 de ani,
constatam ca doar ANORMALITATEA actualului interglaciar (ca durata), a
permis dezvoltarea omenirii pana la nivelul actual de civilizatie.
> Intoarcerea la NORMALITATE, din punct de vedere climatologic, se poate
produce oricand, in orice zi !
> In 10-20 de ani putem avea iarna permanenta in Romania si miliarde de
oameni fugind din nordul Europei catre Mediterana sau nordul Africii.

> NU este normal sa poluezi, dar emisiile de gaze de sera generate de
om, pot fi cele responsabile de prelungirea actualei stari de "bine"
climatologic !
> Cat trebuie sa poluezi ca sa menti efectul de sera actual nu stie
nimeni si nici nu exista o garantie ca acest efect de sera "generat" de
umanitate va prevala in fata fortelor naturale care produc ciclicitatea
perioadelor glaciare si interglaciare.

> Dar ceva tot stim.
> Psihoza "incalzirii globale" are menirea de a face omul sa se simta
vinovat de o serie de fenomene NATURALE si in acelasi timp are scopul
absolvirii "conducatorilor" de lipsa luarii masurilor necesare
protejarii INTREGII umanitati.
> In timp ce omului de rand i se inoculeaza vinovatia personala pentru
schimbarile climatice, marile puteri acapareaza resursele energetice
care mai exista (Irak)  sau "bulibasesc" tarile ce le poseda (Libia,
Siria, Egipt).

> Cu alte cuvinte, dupa ce am vandut de la apa la gaze, o sa vindem si
carbunele, cat mai exista si cand o sa vina "iarna" in Romania .....
> O sa "scape cine poate", dar nu cred ca printre acestia vor fi si
protestatarii de acum cativa ani, care doreau sa emigreze in Congo !

> Cu stima,
> Dicu-Sava Cristian
> www.dsclex.ro
> http://arid.wordpress.com