"Respiratul" peretilor este  o gogorita pentru cele mai multe tipuri de
pereti. Peretii de bloc, caramida,  beton, etc NU respira. Dimpotriva.
"Respiratia" este valabila  pentru unii pereti cu structura compozita.
Poate ai auzit de punctul  de roua. Este punctul de  temperatura la care
se produce condensarea vaporilor. Daca punctul de roua se  atinge in
interiorul incaperii, adica peretele este destul de rece pentru a
condensa umiditatea din aer, atunci apare igrasia, mucegaiul. Daca
punctul de roua se  intimpla in interiorul unui perete de beton sau
caramida unde nu exista  umiditate, atunci nu sint probleme. Acum, la
cladiri, punctul  de roua este de regula intre mijlocul peretelui si
exterior. Daca izolatia de polistiren  s-ar pune in interior, punctul de
roua se va muta spre interior, condensarea  putindu-se intimpla intre
perete si polistiren. De asta izolatia se pune la  exterior, pentru ca
si punctul de roua se muta spre exterior. Indiferent de pozitie,  acest
punct trebuie sa fie in INTERIORUL unui loc FARA umezeala, pentru a
evita  condensarea. De exemplu daca ai la  casa/apartament geamuri
termopan, care inchid perfect circulatia prin convectie  a aerului si nu
aerisesti, umezeala aerului va creste si mucegaiul apare,  indiferent
daca peretele este sau nu izolat cu polistiren. Ferestrele actuale,  din
lemn, au avantajul ca nu inchid perfect asa ca exista aceasta circulatie
a  aerului cu dezavantajul pierderilor de caldura.

DC?  T

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
Cînd se suie scroafa în  pom
Cine tace nu e om.

--- In protest-ro@yahoogroups.com, Gushterul LAIR <gushteru@...> wrote:

> Codruta zice ca prin polistiren nu mai respira peretii ceea ce este
corect. Ai
> nevoie de ventilatie interioara. Asta pentru ca polistirenul nu lasa
apa sa iasa
> din casa prin pereti, pe simplul principiu al vaselor comunicante,
umiditatea
> din casa fiind mai mare decat cea exterioara (daca este locuita
desigur).

> (nu ma gandeam ca ma apuc sa vorbesc despre polistiren si prostii pe
> [...]
peste

inexistent!