2010/7/2 Antón Méixome <cert...@certima.net>

> [...]
> A primavera vence o inverno (-humano, - humano)   Idem
>

> Creo que quedan claras dúas cousas
>
> - poderiamos atopar argumentos tanto para considerar ambas construcións
> correctas como para considerar algunhas delas incorrectas
> - o idioma está vivo e cambiando. A dirección dos cambios pode
> perfectamente variar cos anos. A forma de falar tradicional estase vendo
> fortemente presionada pola forma castelá. Se nin na escrita lle ofrecemos
> resistencia, acabaremos imitando o estilo do castelán. Non se trata aquí de
> "restaurar" senón de escoller entre dúas formas vivas e marcar estilo.

Eu non entro a discutir en termos gramaticais, porque non teño moita idea,
pero sempre me guiei polo que acostumo a oír na fala. Tal e como ti escribes
as frases

  A radio informa os composteláns
  As manchas delatan o ladrón

eu leríaas con o pechado, mentres que se eu constrúo a frase diríao con o
aberto, representando a + os/o, e polo tanto escribiríao con til. Imaxino
que é unha de tantas variantes locais, ou pode ser influencia do castelán (a
intuición dime que non, pero...); coméntoo por se aporta algo ó debate.

A ver se se establece unha norma ó respecto, porque xa teño tendencia a

Xabier Villar