Nyiak Sunguik,

Kalo buliah ambo maagiah pandapek sarupo nan nyiak sunguik minta adolah :

Sumbayang / Sholat,
Saraik sah sumbayang/sholat nan partamu adolah bauduak. Kalo uduak indak
sah (caro jo pelaksanaannyo (pakai aia atau pakai tanah/pasia/abu
(tayamum)), kamudian caronyo/urutannyo). Barang nan dipakai untuak bauduak
adolah nan suci.
Kalo kito bicaro suci indak indentik dengan barasiah. Inyo barasiah, tapi
alun tantu suci.
Kalo suci indentik dengan  barasiah dari kotoran nan mambatasi suci tadi.

Nan kaduo, sholatnya itu sendiri. Kalo sholatnyo indak sasuai manuruik
parentah Allah dan Rasulnyo (Nabi Muhammad SAW), manuruik hadistnyo iyo
indak ditarimo.

Kalo dikaji ciek-ciek bisa panjang. Hanyo nan paralu dibatasi, kalo berdoa,
indak paralu harus dalam keadaan barudhuak. Nan indak buliah berdoa adolah
diateh WC / sadang kanciang.

Sakitu, pandapek dari ambo badasarkan alqur'an dan hadist. Mungkin nan lain
ado pulo pandapeknyo, buliaah-buliah sajo, sapanjang manuruik patunjuak
alqur'an dan hadist, karano patunjuak urang islam adolah Alqur'an dan
Hadistnyo Nabi Muhammad SAW.

Islam itu sandiri satu, tapi banyak caro pangamalannyo, manuruik
kapacayaan/kaji masiang-masiang.
Manuruik pasan Nabi Muhammad SAW, sapaningga aku katonyo, umatku akan
tapacah balah jadi 73 golongan. Hanyo satu nan mangikuti aku naan batua.
Islam nan batua manuruik parentah Allah dan patunjuaknyo itu satu.

Saiko dulu dari ambo, nanti bisa disambuang kalo mau.
N.ST.LA.