Assalamualaikum ww
Ohayo Gozaimasu!

Mewujudkan suatu cita mulia, terlebih bagaimana agar cahaya Islam itu lebih
kemilau dari semua kemilau yang ada memang tidaklah mudah dan tidak pula
pernah se-sederhana yang kita bayangkan, tantangan selalu saja datang
menghadang, entah itu dari dalam, entah pula dari luar.

Dari dalam tantangan utamanya adalah kurangnya kemampuan disegala bidang
sedangkan dari luar adalah kesalah fahaman, kecurigaan dan bahkan tak jarang
berupa salah pengertian, salah kaprah bahkan juga fitnah dan hasutan

Why not back to basic?

"Tidaklah seorang hamba-Ku lebih kusukai daripada (mendekatkan dirinya)
dengan apa yang Ku "wajib" kan atasnya. Hamba-Ku terus mendekatkan diri
kepada-Ku dengan amalan2 "sunnah" (disamping mengerjakan yang wajib)
sehingga Aku mencintainya dan bila aku mencintainya, menjadilah Aku
pendengaran yang digunakan mendengar, (dan menjadilah Aku) penglihatannya
yang digunakan melihat, tangannya digunakan untuk menghajar dan kakinya yang
digunakannya berjalan.  Bila ia bermohon pasti Ku terima permohonannya dan
bila ia meminta perlindungan dari Ku, pasti kulindungi (hadis qudsi -
Bukhari via Abu Hurairah)

Arigato de gozaimasu
Watakusi wa Aramana el Phili de gozaimasu
salaam....
abp