Saya pikir sesuai dengan adat, karena "adat itu bakarilahan"...dima nan
kasasuai dima nan kasanang dek basamo "kalamak diawak katuju dek urang"...kalau
ado nan "mamaso" tanpa ado kesepakatan itu  adalah penyimpangan adat, karano
adat mangutamokan musyawarah "bulek ayia dek pambuluah bulek kato dek
mufakaik", bulek lah dapek digolekkan picak lah dapek dilayangkan"..

kalau kito di rantau ko mancaliak kebiasaan uang japuik jo uang anta iko indak
batua atau sarancaknyo dihapuihkan sajo alun tantu urang di ranah ka
sapandangan jo kito...mereka akan tetap melakukakan kebiasaan nan samo..dan
itulah nan dinamokan kebiasaan/adat/budaya tadi...kalau kito inginkan perubahan
caronyo yo marubah dari dalam masyarakat itu sendiri, ndak dapek basorak dari
lua sajo doh harus melalui musyawarah adat di nagari..kalau lah keinginan
masyarakat basamo mangko adat istiadat iko bisa barubah..karano adaik juo
manarimo perubahan "sakali ayia lalu, sakali tapian barubah"...alah banyak
perubahan nan alah kito liek takaik adat istiadat ko...

Ahmad Ridha <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
On 6/12/07, benni inayatullah
 wrote:

> Meskipun idealnya begitu beberapa waktu ini kita sering melihat bahwa
> kebiasaan ini telah berkembang ke arah yang tidak baik. Dimana uang japuik
> dan anta ini seakan akan hal yang wajib dalam adat, padahal kita tahu segmen
> ini adalah adat istiadat yang tergantung kesepakatan. Kalau sepakat silahkan
> kalau tidak juga tidak apa apa dan pernikahan tidak seharusnya batal.
> Sayangnya hal hal jelek penyimpangan adat inilah yang lebih sering diekspos

Nah, sanak Benni, masalahnya apa iya pandangan sanak mengenai adat itu
adalah pandangan yang "benar" dalam adat Minang?

--
Ahmad Ridha bin Zainal Arifin bin Muhammad Hamim
(l. 1400 H/1980 M)