Rasonyo ado lo carito di Kampuang Awak, kalau ado Palasik Kuduang, atau hantu,
bilih kinciak, cindai antah apo-apo di ateh loteng, mangko untuak mahalaunyo
digoreng lado sampai masiak hanguih sahinggo mukaluak ganjia tu kuhua-kuhua
basin-basini lari mainda....

Kalau main hantu-hantuan ado duo nan takana di MakNgah parangai kawan-kawan
kami maso ketek mangaji di Surau, 1945.

1. Carito hantaran. Hantaran ko adolah makanan lamak-lamak nan dianta-an urang
ka tampek-tampek sati nan ditakuti urang. Hantaran (mungkin dapek disabuik
sajian ka mukaluak ganjia) tu dilakukan untuak paubek urang sakik.
Tampek-tampek sati tu tampek-tampek nan ditakuiki dilalui urang, baiak siang
apolai maalam) di bawah-bawah batang kayu agak karimboan. Biasonyo urang pai
maanta hantaran tu sasudah sanjo wakatu musarik sabalun isa.

Nah, "pareman surau" kami acok mamonitor kalau-kalau ado urang nan ka maanta
hantaran tu. Kalau ado, sasudah kami sumbayang isa bakaum-kaum di surau,
pareman surau nan bagak-bagak ko (labiah tuo dari Makangah, MakNgah indak sato
doh) pai ka tampek hantaran ko manjapuik makanan nan dianta tu. Sasudah basuo
jo hantaran tu mareka bawo pulang ka Surau. Tibo di surau, kami nan banayak
galak-galak, makan-makan lamak, purak-purak kami jadi hantu nan diagiah
hantaran tu. Takana-kana di MakNgah kacok kami galak-galak makan sapinjik
surang basamo-samo ...

2. Mahoyah rumah urang baru kawin. Hantu nan jaek-jaek mantiko bana, kalau ado
urang baru kawin. Manjalang tangah malam sudah mangaji, sabalun kami lalok di
surau, mareka ko pai ka tampek urang sudah baralek. Urang lah pai, rumah
baralek lah agak langang. Karajo pareman ko manyibuakan biliak anak daro jo
marapulai. Sudah tu hantu-hantu ketek ko mahoyak-hoyak suduik rumah tu. Sudah
tu mareka lai tabasuik-basuik galak baliak ka surau mancaritoan parangainyo di
surau sabalun kami lalok ...

Iko bukan carito mistis, main hantu-hantuan Carito Maso ketek nan takana katu
gaek. Iyo sabana macam-macam lah karajo Pareman Bilih Kinciak ko ...

-- MakNgah
Sjamsir Sjarif
Santa Kuruih,Kalifoprnia,
Parak siang manjalangf subuah, Feb 21, 2013

--- In rantau...@yahoogroups.com, Ramadhanil pitopang <pitopang_64@...> wrote:

> Assalamualaikum ww,
>
> Sanak TR, ruponyo adopulo jenis lain nan disabuik jo "Panangga" yang juga
> menjadi buah bibir dan dekat dgn kehidupan sosial orang Minangkabau ya..
>
> Satantang "Palasik", kalau ndak salah dulu pernah difilmkan dan ditayangkan
> di Televisi siang hari.  Bintang filmnyo  nan manjadi palasik tu kalau ndak
> salah si "Kacak" Arif Rivan.
>
> Iyo Maramang bulu kuduak manonton jo mandanga suaro musiknyo

> Pengalaman ambo kalau pai survei/ "Biological Expedition" di rimbo-rimbo
> Sulawesi Tengah, yg seringkali  bertenda di hutan atau tingga di rumah pondok
> [...]

  2. E-mail attachment, tawarkan & kirim melalui jalur pribadi;
http://rantaunet.wordpress.com/2011/01/01/tata-tertib-adat-salingka-palanta-rntaunet/