---------- Pesan terusan ----------
Dari: Muchwardi Muchtar <muchwa...@rantaunet.org>
Tanggal: 30 November 2013 17.56
Subjek: Re: [R@ntau-Net] Tindak-lanjut pasca demo damai tg 28 November 2013
di Padang,
Kepada: rantaunet@googlegroups.com
Cc: Farhan Muin DATUK BAGINDO <farhanm...@ymail.com>, AMRI AZIZ <
amri.a...@yahoo.com>, Muchwardi Muchtar <muchwardi.much...@facebook.com>,
"Dr. Mochtar Naim" <mochtarn...@yahoo.com>, Ambiar Lani <rang_k...@yahoo.com>,
gebuminangpu...@gmail.com, jurnalis uddin <jurnalis.ud...@yarsi.ac.id>,
Taufik Abdullah <drtaufikabdul...@yahoo.co.id>, "Prof. Dr Azyumardi AZRA" <
azyumardia...@yahoo.com>

Pak Saaf n.a.h, dan Dunsanak nan e-mail-nyo ambo sureki saaik ko.

Karano japri (jaringan pribadi/ e-mail) ambo ditulih bana dek Pak Saaf,
mako dari suduik militer, bagi  ambo e-mail Pak Saaf ko tamasuak dalam
klasifikasi R-1 (He he he...)

Salamo ko ---ambo liek--- apo sajo nan disuarokan Pak Saaf, sabana rancak
dan mangkuih sakironyo diimplementasikan di ranah minang sacaro sistemik &
terorganisir.

Namun, satalah bakaco pado ide Gebumin  nan  maadokan KKM (2009), kamudian
barubah manjadi SKM (di akhia 2010); "Deklarasi BK3AM 18-5-20103" nan
malahiakan "karajo barek nan panuah strategi & sistematis" nan banamo FTTS;
ambo raso ado sasuatu nan mangganja (taganja) dalam niaik elok Pak Saaf nan
---dari rantau--- mamakai 'gerbong' Gebumin dan BK3AM.

Di Ranah Minang sandiri, cukuik banyak organisasi, baiak nan alah tanamo
mau pun nan baru mancari namo nan ingin mangganja kurenah 'urang kapia"
untuak mawajudkan "Dokumen Dewan Gereja Dunia di Edinburg-Taronto" nan
kamangapiakan sabagian urang Minangkabau (SumBar) dan Urang Sunda (Ja.Bar)
dalam 50 tahun ka muko (tmt 1974 s/d 2024).

Sayangnyo, baa bana banyak Ustadz atau aktivis lintas sektoral (sarupo Si
m.m ko misalnyo. He he he....==>mm) nan alah malarau maingekan Dunsanak
awak di ranah minang manyangkuik "action plan Edinburg-Taronto" tu,
nampaknyo wae '*hanap-hanap'* sajo. Kalau sakironyo ado bana *counter* dari
awak, nampak diambo hanyo sabatas perlawanan karano kanai cubik. Alun ado
nampak diambo, nan sabana-bana babantuak konsep tatulih dan taorganisir
untuak diimplementasikan buek generasi panaruih di Minangkabau nan
---kabanyo--- punyo kredo hiduik Adaik Basandi Syarak, Syarak Basandi
Kitabullah (BAS-SBK).

Dalam milis grup ko duo tahun nan lalu (2011) ambo alah panah manulih dan
manyindia Dunsanak awak manyangkuik pandangakalan akidah nan alah tajadi di
sakitar keluarga atau rang kampuang awak. Tapi labiah banyak Dunsanak awak
tu nan basikap : "Tenang Coi...., Bulando masih jauah.....!!!".

Malalui milis ko juo ambo ---salaku aktivis, kiper & parancang pembinaan
akidah <15 tahun di salah satu BUMN nagari ko--- panah mangamukokan ide
supayo malakukan baliak program "didikan subuh" buek anak-anak (sabayo SD
dan SMP) di Minangkabau  (SumBar) sacaro sistemik. Aratinyo, harus malalui
Surek Kaputusan atau Perda dari Kapalo Daerah di Minangkabau nan musti
dilaksanakan sacaro konsisten & konsekuen dek urang gaek Minangkabau nan
tingga di provinsi Minangakabau (maaf, mukasuik ambo provinsi Sumatera
Barat===>mm).

Kamudian, baliak ka SKM nan alah manghasilkan ciek buku santiang (dan Pak
Saaf mambarikannyo bake ambo kutiko basuo di "Sumbar Expo" di JCC, 2011),
hinggo datiak ko indak ado awak mandanga kaba kalanjutannyo dek Pamarintah
Daerah SumBar untuak dibuekkan manjadi SK Gubernur. Mukasuik ambo : Bisanyo
materi buku ABS-SBK nan dirumuskan dari SKM-2010 manjadi materi wajib
(MULOK = muatan lokal) di Sekolah Dasar (SD) harus ado SK Gubernur nan alah
malalui rapek langkok DPRD Minangkabau (maaf, mukasuik ambo DPRD Sumatera
Barat ====>mm).

Karano kewewenangan otonomi daerah cukuik sakti di republik hamparan zamrud
di khatulistiwa ko, mako tindak lanjuik dari umara (Pamarintah), ulama
(Buya & Inyiak Surau) sarato cadiak pandai (Niniak Mamak, Datuak dan
tokoh-tokoh S-2, S-3 dari kampus-kampus nan ado di Minangkabau) UNTUAK
MAMBUEK JUKLAK & JUKNIS GUNO MAMPAKUAIK AKIDAH ANAK KAMUNAKAN AWAK DI
MINANGKABAU HARI KO SABANA MANGKUIH DAN SACAPEKNYO UNTUAK DILAHIAKAN.

Nyatonyo?
Larauan urang rantau malalui Gebumin (2010) atau BK3AM (2013) sapendek
pangana ambo, alun nampak lai kurenahnyo. Sajauah ko, ambo liek awak sibuk
jo "andeh mahandehan", mancaliak dan mambukak "bulu baji" masiang-masiang
nan talibaiak. Indak usahlah dulu mancaliak kada urang lain, tampaknyo kada
jo panau awak sandiri ado nan paralu awak ubeki supayo ijan balang-balang
nampak di urang kampuang awak beko.

Sacaro konkret ambo tulih saroman iko:
1).Sacaro solid dan panuah KETAQWAAN PADO AL QURAN & HADIST NABI,
organisasi nan banamo Gebumin, BK3AM musti duduak sameja dan sahalauan jo
LKAM Jakarta kutiko ka malayiakan biduak ABS-SBK "versi rang rantau" untuak
marapek ka ranah Minangkabau nan di republik ko banamo provinsi Sumbar.

2).Sapanjang Gebumin Jakarta dan BK3AM Jakata jo LKAM Jakarta sarupo
"anjiang jo kuciang" (maaf, Pak Saaf; maaf Pak Amri; dan maaf Pak Datuak
Bagindo), atau sarupo "urang bapambayanan" sajo dalam manyikapi
pengkorosian ABS-SBK di Minangkabau, ambo yakin sayakinnyo INDAK ADO NAN KA
BISA DIPABUEK UNTUAK KAMPUANG HALAMAN AWAK. Kunci keberhasilan sebuah
action plan itu, disampiang tasadionyo ongkoih untuak mangarajokannyo,
sangaik diparalukan KAKOMPAKAN DARI AWAK SANDIRI. Salagi saraaik utamo dan
partamo ko indak dapek diwujudkan dek organisasi parantauan nan banamo
Gebumin, BK3AM dan LKAM, ambo hanyo bisa mauruik dado, dan manyeka aia mato
ambo jo karisiak pisang.

3).Nan paralu dan sabana manyasak kini ko, Gebumin atau BK3AM harus
mancibuak, mancukia dan manyingkokan jamba, apo sabaoknyo hasia kasapakatan
SKM-2010 dek sari nan barupo buku, indak saketek juo diliek atau disabuik
singkok di "Penguasa Minangkabau' sampai hari ko? "Di ma salahnyo awak?
Ijan dicari (juo) di ma salahnyo urang lain". Kalau Gebumin dan BK3AM alah
mancokok dima latak ketidaksamoan titiak pandang jo "urang lain", tantu
ubek nan mangkuihnyo adolah mampaeloki ketidaksamoan titiak pandang awak tu.

4).Ado pulo ciek lai nan sabana paralu awak (salaku urang rantau nan cinto
ka Minangkabau dan sangaik indak namuah  pandangkalan maruyak taruih di
Minangkabau) untuak manjawaok : "Apo sabaoknyo Gubernur Sumbar Mak Datauak
Irwan "PKS" Prayitno alun juo marumuskan  versi Pemda pelaksanaan ABS-SBK
di Sumbar? Saingek ambo, Pak Saaf panah malalui milis ko, kutiko buku
ABS-SBK disampaikan ka Sumbar, Mak Datuak (urang Padangpanjang) nantun
mangatokan "nantik kadibuek ABS-SBK versi Pemda Sumbar".

Baitu pulo panjalehan Pak Saaf ka ambo, kutiko buah SKM 2010 salasai
dibukukan, "Bung m.m, LKAAM Sumbar kamambuek dan manabikan Panduan ABS-SBK
untuak dipakai buek generasi penerus di Minangkabau".

Baa alah masuak tahun ka tigo SKM-2010 balalu, dan buku rancak "Panduan
ABS-SBK" nan dicetak dek Gebumin siap untuak dikonsumsi anak kamanakanawak
di angku sakola, indak adoh juo pambuktiannyo dalam tindak lanjuik.
Mukasuik ambo : Tahun ajaran bisuak ko (2014) alah patauik di bangku SD
Sumbar dibarikan materi Muatan Lokal (Mulok) saputa apo ABS-SBK.

Nah, soal nan ambo patanyokan ikolah nan musti dijawaok dan dinetralisir
oleh aktivis di parantauan supayo tajadinyo sabaun dan saangok antaro
Gebumin, BK3AM, LKAM Jakarta, LKAAM Sumbar dan Pemda Sumbar dalam maambek,
malawan dan mandabiah tubo pandangkalan ABS-SBK di bumi Minangkabau.

Kalau untuak manjawaok tanyo ambo ko, masih juo dipakai sistem tunjuak
urang lain, mako tajadi pulolah "manajemen lupo diri", yaitu : kutiko awak
manunjuak urang lain basalah, di saaik nan samo ampek jari awak manunjuak
ka muko awak sandiri.

Maaf, maaf......... dan maafkan ambo Sanak Sudaro kalau surek panjang Si
m.m ko manjadi sambilu di dado nan mambaco atau manjadi miang di baju nan
sadang Sanak pakai.
Salam QS 103 : 1-3 buek Dunsanak kasadonyo.

*mm****
lk-2; >58th; Bks
asa      : Agam
suku     : Koto Tumangguang
gala     : Rangkayo Kaciek
marantau : tmt 26-10-1970

Pada 30 November 2013 14.26, Dr. Saafroedin Bahar <

Para sanak sekalian, demo damai tanggal 28 November yg lalu, untuk