Sanak Syafruddin Syaiyar n.a.h.

Saandainyo (baru berandai-andai ko) Paus dan Bunda Theresa (anggaplah masih
iduik) lai juo memikirkan kehidupan para penghafal Qur'an seperti Ahok,
ambo akan respek juo ka mereka baduo. Tapi kan faktanyo indak paranah
tadanga bahwa Paus dan Bunda Theresa mamikiakan hal saroman iko.

Jadi awak mancaliak dari duo suduik pandang babedo. Sanak Syafrudin
mancaliek bahwa Ahok (= Nasrani) paralel dengan Paus dan Bunda Theresa dari
sudut keimanan dengan kerja kemanusiaan, samantaro ambo maliek bahwa Ahok
sebagai pejabat non-muslim (Wagub) nan mulai serius mengurusi masalah para
penghafal Qur'an.

Ambo manyoroti masalah sacaro spesifik, sanak Syafrudin mangomentari sacaro
umum dengan mengaitkan pado Paus bagai. Itu konteks nan ambo sabuik "naif"
(kadar perbandingannyo nan naif, bukan sanak Syafruddin nan naif doh).

Dek karano itu pertanyaan ambo sajak di thread awal adolah: "Pejabat muslim
yang lain ke mana?" bukan "Orang Islam yang lain ke mana?"  Iko duo hal
babedo.

"Orang Islam yang lain" adolah saroman sanak Syafruddin, dan in syaa Allah
ambo yakin banyak dunsanak di palanta ko, nan sadikik banyak pasti lai ado
perhatian terhadap kehidupan para hafiz dalam satu dan lain hal. Tapi
itukan sifatnyo individual, atau kasuistik. Nan kito butuhkan adolah adonyo
sebuah rencana nan agak komprehensif menyangkut perbaikan hidup para
hafizul Qur'an. Dan jika Ahok kini mempelopori di DKI, semoga juo diikuti
para Wagub di daerah lain nan juo manguruih (batanggung jawab) tahadok
masalah keagamaan di daerah masing-masing.

Dek karano itu ambo satuju jo sanak Fitrianto, baiaklah awak badoa agar
Ahok mandapek hidayah (ketimbang awak nan badoso alah su'udzon ka inyo. Baa
kalau Ahok tanyato serius membuat program ko basamo Pak Quraish Shihab
seperti dalam artikel itu?).

But ... tetapi ...

Nah, ado tetapinyo pulo, awak iyo harus kawal pulo perkembangan wacana ko.
Kalau nanti iko hanyo digunokan, misalnyo, hanyo sabagai medium untuk
mendongkrak popularitas dan elektabilitas, tentu Ahok dikritisi pulo.

Jadi sanak Syafruddin, ambo mamuji perhatian Ahok soal iko, tapi indak
mengkultuskan inyo sebagai pribadi.

Wass,

ANB
45, Cibubur