Uda Rainal dan Dunsanak sadonyo.

Memang perlu ketegasan, dan konsitensi. Ketegasn dan Konsistensi kalau
manuruik ambo bukan cuma antara waktu ke waktu, tapi konsistensi antar
peraturan, antara peraturan dan fasilitas, antar pelaksana, dsb.

Konsistensi antar waktu, jangan "*heat heat shit of chiken*" (he he). Kalau
semua pihak sudah mulai terbiasa, teknik pengawasannya bisa saja diubah -
tapi bukan berarti diperlonggar. (*Kalau toh ado diantaro dunsanak nan
jarang maliek polisi di negara maju, ambo raso itulah bentuk dari perubahan
teknik pengawasan. Toh awalnya - seperti di film2 cowboy - sheriff mambaok2
badia masuak ka bar, ka daerah pertanian ...)*

Konsistensi antar peraturan atau dengan pelaksana, yo jan saling
bertentangan. Jan sampai taulang lo kejadian sarupo di Padang kapatangko.
Satpol PP manangkok penjual minuman keras, tapi nan ditangkok tu punyo surat
ijin nan dikaluakan dek Pemda.

Konsistensi antar peraturan dan fasilitas. Mungkin Padang sekitar tahun 84
(ndak tau kini) bisa jadi contoh. Ada larangan buang sampah sembarangan, di
sisi lain tempat sampah untuk publik juga ada dimana-mana. Halaman/
lingkungan harus bersih, di sisi lain, tukang sampah memang hampir tiap hari
mengumpulkan sampah ...

He he, dulu kawan2 ambo takajuik maliek urang Australia sangaik disiplin.
AMbo ndak takajuik bagai do, karano beberapa tahun sabalunnyo lah mengalami
praktek penegakan peraturan mengenai kebersihan di Sumbar.

Kama2 nyo ambo caritokan dengan bangga, bahwa Sumbar juga berhasil
berdisiplin. AMbo caritokan ka sia sajo nan salut jo kedisiplian urang bule,
nan ragu jo kedisiplinan urang Indonesia.

Ammbo taruih bacarito, sampai akhirnyo - beberapa tahun nan lalu - ambo
mulai ragu jo carito ambo tu ...

Riri
L 46 Bekasi

.