Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuhu,

Alah ambo komentari saketek tadi tapi ado kasibuakn lain indak salasai
taputuih kaji; kini diulang baliak.

Memang menterjemahkan sesuatu ungkapan indak samudah nan diharokkan.
Istilah tourism sandiri pun baru di awak, apokoh wisata atau
pariwisata. Manganai "grief tourism" samantaro alun ado nan dapek
dipopulerkan, tapaso awak pakai istilah nan lah lazim di kalangan
internasional tu dengan keterangan nan jaleh. Kok diojok-ojok mungkin
salah satunyo "Wisata Duka" atau adaptasti istilah kato nan alah ado
"Ziarah" sajo.

Di Sumatera Barat akan banyak sekali Obyek Wisata Duka ko. Di
Bukittinggi, selain Lubang Japang ko (kok iyo banyak tenaga kerja nan
mati), ado lai Tampek Buang Sarok di Ateh Ngarai untuak manganang Para
Syuhada nan jasad mereka konon kabanyo dibuang ka sinan wakaktu PRRI
menyerang Bukittingi Augustus 1958. Kamang, salain sabagai Turis
mancaliak Guo Kamang, dapek dijadikan obyek Wisata Duka mengingatkan
Parang Kamang 1908. "Kincia di Situjuah", dengan "Peristiwa Situjuah"
untuak mengenang gugurnya para Syuhada Pemimpin-pemimpin Sumatera
Barat di serang Belanda waktu Agresi ke-2 1948. Begitu juga di
tengah-tengah Kota Payakumbuh ada "Jembatan Ratapan Ibu" seharusnya
dijadikan obyek Wisata Duka. Dinamakan "Jembatan Ratapan Ibu" karena
menurut riwayatnya di atas dinding/pagar jembatan itu para patriot
pahlawan bangsa yang ditangkapi dijejerkan Belanda, ditembaki; jenazah
mereka jautuh begelimpangan hanyut di air deras Batang Agam di bawahnya.

Wisata Duka dan Wisata Alam yang menarik adalah sepanjang Batang
Kuantan dari Muaro kehilir dan terus ke Utara ke Logas (Loge) untuk
mengenang Peristiwa Sejarah Romusha dan keindahan alam di sekitarnya.
Logas malah lebih dikenal dari Sijunjung karena di sanalah
distinasinya Project Kereta Api Muaro - Logas yang dimaksud akan
diteruskan ke Pekanbaru. Jepang memusatkan perhatian ke Logas yang
strategis. Sebagian kecil bekas Jalan Kereta Api di Hutan pinggir
Batang  Kuantan itu sudahsaya jalani di sekitar Durian Gadang. Logas
pun sudah saya kunjuangi.

Mengenai "Jantung Pisang" telah ada istilah komersialnya "Banana
Blossom" bukan Banana Flower atau Banana Heart. Yah lucu juga Buah
Dada jangan janggal/lucu diterjemahkan Chest Fruit :). Bahaya/lucu
lagi ada seorang isteri minta maaf berbahasa Inggeris kepada tamunya
mengatakan bahwa suaminya kurang enak badan hari ini,
"My husband's body is not too delicious today."  :)

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjarif

--- In rantau...@yahoogroups.com, Noersal Samad <act2pro...@...> wrote:

> Assalamualaikum WW.
>
> --Mak Ngah Sjamsir Sjarif, Rangkayo Hayatun Nismah Rumzy
> basarato para sanak sapalanta RN yth,
>
> Barakaik ingek maingekkan, kana manganakan, saketek demi
> saketek takumpue juo bahan-bahan yang diparalukan, antara
> lain untuk "Grief Tourism" Guide.
>
> Kok babicaro mengenai pariwisata, indak salalu nan manyanangkan
> sajo. Di negara lain, kejadian yang menyedihkan ko disabuik "Grief
> Tourism". Hampie satiok nagara di dunia mempunyai kegiatan wisata
> yang menyedihkan ini. Di Burma,Hawai, Hiroshima, Beijing, New York,
Bali, dst.

http://id.answers.yahoo.com