Sanak kami Y. Napilus (namo angku agak aneh bagi ambo di Minang?)

Apo nan sanak FWk-kan di bawah sabana kanyataan. Istilah kami di Minang sono,
bukak kulik tampak isi.

Inti dari FW tu adolah : "Salamo 5 tahun SBY-MJK mamarintah di nagari nan
bapanduduak 227 juta rayaik ko, indak ado doh nan kadibanggakan. Salain utang
rayaik badarai samakin batambah. Sacaro nyato : kalau dulu katiko inyo
mamarintah (Okt 2004) satiok angok di nagari ko bautang Rp 5,8 jt, mako kini
(Maret 2009) satiok angok di nagari ko bautang Rp 7,7 jt".

Iko adolah angko jaleh. Indak rekayasa...., baitu kan?

Tapi...., kalau sudah manyangkuik politik dan ujuang-2-nyo kurisi nan nantik
bisa mampapadek 'karuang pitih untuak tujuah turunan', mako butolah mato hati
dan pakaklah talingo Sanak kito tu.

Tahu, ndak sanak. Mambaco di media massa, bahaso 17 kapalo daerah di Sumbar
bacirabuik mandukuang salah satu pasangan capres-cawapres, sabana mambuek ambo
manangih. Ambo sadieh. Sadieh, sanak!!!

Karano sajarah republik ko alah mancatatait di awal-awal badirinyo RI, bahaso
kultur Si Padang tu dima sajo inyo barado adolah sabagai 'pambukak jalan,
sabagai 'motivator', sabagai 'motor' dan sabagai 'tampaik urang lain baiyo'. Si
Padang itu indak panah dan indak namuah jadi "antimun bungkuak", Sanak!!!

Indak ado tu di sajarah Minang, 'anak bangso'-nyo bagudu-gudu (bahkan main
sipak dan tinggam suok kida supayo INYO DIANGGAP SI PADANG NAN PALIANG "YES
MEN" MANDUKUANG SALAH SATU CAPRES& CAWAPRES.

Padahal, kalau sajo dunsanak ambo di kampuang tu amuah manahan napasu "cinto
dunianyo", bia inyo tu indak mandukuang salah satu Capres-Cawapres pun
misalnyo, INYO INDAK AKAN MATI KALAPARAN. Apalagi saat kini inyo lai sadang
manjabaik posisi itu, kan? Kanapo mesti takuik diganti nanti, bilo indak
bacirabuik (dulu mandului) manyatokan mandukuang si Anu jadi RI-1 dan RI-2????

Sarupo nan pernah ambo e-mail-kan via rantaunet ko pakan nan lalu, sakironyo
Inyiek Haji Agus Salim, Pak Hatta, Sutan Syahrir, Tan Malaka  atau Buya HAMKA
masih hiduik, tantu baliau ka mambirutok maliek lagu "si Padang" di kampuang
halaman awak (provinsi Sumbar) nan sabana-bana "indak lai punyo kapribadian
asli Minangkabau nan tanamo jo 'kareh kapalo', banyak aka dan cadiek dalam
politik". Tapi..., bukan manjadi palengkap pandarito dan panjilek!!!!!!!!!!!!!!

Salam dari Batawi buek 'dunsanak' Ambo Wisran Hadi. Taruilah manulih "Kisah si
Mangkutak" Part-II, Part-III, Part-IV dst. Picayolah Sanak Wisran, dunia ka
mancatataik, bahaso angku (kito) alah mancibo jo kiek sindie, tapi kalbu
pamimpin di Sumbar tu alah ditutuik arang paro kasadonyo!!

"Nan ditulih abadi. Nan dikecekan hilang", kato Leo Tolstoy, bukan?

mm***