Assalamu'alaikum ww.
Dunsanak sekalian, pertamo-tamo ambo mengucapkan minal aidin wal faidzin, maaf
lahir batin, kok ado kato nan salah sarato kurenah nan kurang berkenan mohon
handaknyo dimaafkan.

Manjawek topik nan dilemparkan, memang sasuai pendapek angku Riri dan JP, agar
handaknyo dapek disusun terlebih dahulu "definisi" dan "kriteria" ketokohan
itu. Karono iko manyangkuik sejarah, tantu pulo paralu diliek priode
masiang-masiang tokoh itu.

Kok buliah ambo manyumbang kriteria, kiro-kiro samacam iko:
1. Inyo urang Minang, karono kalau indak disabuik macam itu, Residen Francis
pun dapek pulo masuak dalam kriteria.
2. Karyanyo mempengaruhi masyarakat di Minangkabau, sakurang-kurangnyo di tigo
luhak. Karono kalau disabuik urang nan berhasil di perantauan, tantu ado
pembiasan.
3. dst.

Kok buliah dikatangahkan pandapek ambo, ado babarapo urang nan tacilek-cilek,
manggono'i nan sudah :
1. Dt. Perpatih nan Sabatang
2. Dt. Katumanggungan
3. Dt. Suri Dirajo
4. Adityawarman
sakurang-kurangnyo baliau disabuik di ateh lai tatulih dalam banyak catatan
tambo.
5. Sultan Alif, di masonyo banyak masyarakat eksodus ka Malaysia
6. Tuanku Imam Bonjol
7. Tuanku nan Renceh
8. Tuanku Lintau
9. Tuanku Rao
walaupun pahlawan paderi iko berjuang parsial, namun jaringan pergerakannyo lai
salingkah Minangkabau
10. Syekh Burhanuddin
11. Syekh Achmad Chatib
12. Mahyuddin
13. Hamka
14. babarapo penulis Poedjangga Baroe
dst.
Ambo kiro banyak tokoh-tokoh itu bergerak dalam perjuangan fisik dan ideologis.
Kok iyo itu, ambo kiro tokoh-tokoh itu hinggo sampai AA Navis.
Baitu sumbang saran disampaikan.

Wassalam,

-datuk endang