Da Jepe...
Tantu sajo berang si Yaung Sau Sunda (baca: Kabayan) tu. hehe.
Lah jaleh inyo sakik gigi, tukang kredit tu enak ka enak juo keceknyo ... :)

Sabananyo bahaso Sunda ambo pas-pasan pulo nyo, (hehe... jadi malu ambo..)
Banyak nan labiah hebat bahaso Sunda urang RN ko lai, dan labiah halus pulo,
sabab lamo tingga di tanah parahyangan tu. Kalau ambo kan cuma beberapo
tahun sajo :)

Takana waktu dulu, tahun pertamo kuliah di Bandung, tingga di rumah Mak Tuo,
jadinyo bahasa Minang kabeh... kalaupun dapek baraja bahaso Sunda, dari
kawan nan parewa pulo :)

Baitu kuliah tahun kaduo, kegiatan manggunung, ambo pindah kost ka dakek
kampus dan masuk lingkungan asli Sunda. Walaupun ndak masalah kalau babahaso
Indonesia, karano ibuk jo apak kost ambo juo guru dan dosen. Tapi karano
ambo lah dianggap anak, ambo ingin melebur jo mereka. Bak nasehat urang tuo
saisuak, masuak kandang jawih baraja lah malanguah, tapi jan sampai awak
barubah jadi jawih... hehe. Jadi ndak buliah di ambo urang mamanggia ambo
'teteh' atau 'neng' doh, harus Uni..
kareh si Padang nyo tatap kalua mah...

Jadi diateh rumah, anak-anak kandung ibu kost tatap mamanggia Uni, anak-anak
sa komplek tahunyo si Uni. Nenek-nenek sekitar kalaupun mamanggia neng,
lakeknyo 'neng uni', hehe.
Sabab uni tu identitas si Padang nan ndak buliah hilang :)

Disitulah ambo susahnyo baraja bahaso Sunda, tiok sabanta ambo kanai Ssst...
dek apak atau ibuk sambia mereka galak-galak, :
"Sssttt.. Uni, ulah gitu ngomongna...  eta mah teu sopan.. :)  Ngomong eta
mah nu alus na kieu..." haha.
Ampun deh...

Sampai kini, asal ibu kost ambo tu tahu ambo ka Bandung, nan memang hampir
satiok tahun, ambo ndak bisa untuak indak mampir atau indak bamalam di situ.
Bisa ibo bana hati nyo nan lah tuo tu, apolai apak kost lah maningga pulo.
Ambo harus pandai-pandai mambagi wakatu, untuak acara nan manjadi tujuan
ambo ka Bandung, untuak batamu famili-famili, dan untuak ibu kost dan
kompeksnyo :)

Pernah suatu kali di tahun 2007..., ambo ka Bandung indak mampir ka Geger
Kalong tu. Kebetulan ambo ka Bandung menjadi anggota tim juri dalam seleksi
nasional olimpiade matematika mahasiswa perguruan tinggi nan ka dijaring
untuk pelatihan sebagai persiapan pengiriman mahasiswa ka olimpiade di
Bulgaria. Tantu sajo kami dikarantina DIKTI di sebuah hotel. Begitu selesai
acara, ambo kabur ka Jakarta untuk suatu urusan lain. Jadi cuma manelpon
rang gaek ambo maagiah tahu ambo di Bandung. Terbayang kembali kesedihan
dalam suaro ibuk kost, hanyo gara-gara ambo ndak mampir ka sinan,
seolah-olah ambo lah lupo jo mereka semua .. :(
Raso bersalah nan jadinyo lamo ambo rasokan.....

Tapi memang ada kebahagian tersendiri menyadari kedatangan kito disambuik
suka cita badunsanak nan ndak lakang dek paneh. Aie mato mereka dan
nenek-nenek sakitar nan berseri-seri manyambuik ambo dengan tulus dan
mambuek ambo juo selalu merindukan mereka. Baru sajo ambo nampak di ujung
gang, menuju rumah ibuk kost ambo, mereka lah berteriak bersahut-sahutan,
eh.. itu si neng Uni datang, itu si Neng Uni datang... :)
Alhamdulillah ambo masih selalu mereka ingat, walaupun ambo lah meninggalkan
mereka sekian tahun nan lalu....
Mereka adalah nenek-nenek tua yang tulus, adik-adik kecil yang sudah menjadi
remaja..dan tidak mengharapkan oleh-oleh apapun dengan kedatangan si Rita,
kecuali untuk berbahagia dan berbagi cerita. Itulah yang membuat keputihan
hati mereka semakin nyata. Dan karena mereka pulalah.. sebenarnya..., selama
ini saya tetap berusaha mempertahankan kemampuan bahasa Sunda saya yang
tidak seberapa... :)

wassalam,

Rita Lukman