> Mamak Darwin

Kok dek mamak adolah alasannyo di bawah, kalau dek ambo, yo sadang lakek
bana pasangan di kuduak, pidati sadang di pandakian. Tapi ambo tertarik
diskusi, panambah pengetahuan dari mamak.

Mamak, salinteh mamak uraikan soal pengentasan kemiskinan, menarik. Ambo
ingin manukuak saketek, dalam pendekatan lain, program pengentasan
kemiskinan kurang mempertimbangkan gap antaro produksi rumah tangga jo
konsumsinyo. Kini justru semakin miris kalau kito caliak ketangguhan ekonomi
rumah tangga di kampuang-kampuang, indak hanyo nagari, karena tiok hari
ketergantungan ka arus barang dan jasa yang berasal dari luar semakin tinggi
dan sebaliknyo barang dan jasa yang diproduksi sendiri semakin hari semakin
habis, bahkan yang fital sekalipun yaitu pangan. Bahkan lebih jauh, untuk
seulas kunyitpun di impor dari lua kampuang itu.

Dugaan ambo, jikok indak dikurangi tingkat gap antara produksi dan konsumsi
iko, baa bana stimulus program pengentasan kemiskinan, mungkin akan seperti
perumpamaan "mambuang garam kalauik", apo lai program-program yang
ditawarkan indak menyentuh pada penyelesaian gap antaro produksi jo konsumsi
iko. Hasil yang didapek dari program bantuan iko, kembali digunakan untuak
manyonsong barang dan jasa nan di produksi jauah dilua komunitas iko dan
mungkin lebih parah akan digunakan untuak kebutuhan-kebutuhan konsumtif.

Dalam konteks itu, ambo bapikia disinan pentingnyo pendampingan, tetapi
indak hanyo pendampingan teknis bantuan, tetapi lebih jauh pendampingan
untuk memperbaiki gap produksi jo konsumsi tadi, apo lai jo komunitas
nelayan.

Sakitu dulu mak, kok lai tertarik mamak untuak mendiskusikannyo.

Salam

andiko