Nah, kalau baitu, Mak Sati, dengan meningkeknyo namo Univeristas di Padang kini
rancak diintensifkan acara pengrerutan Mahasisawa Luar Negeri ko. Gunokan
internet dan brosur-brosur nan ka dipanggak-an di Kedutaan dan konsulat awak di
Lua Nagari. Tiru Universitas Lua Nagari marektrut Foreign Students; kan
mampatimbangakn pitih masuak tu.

Jadi di Awak, di Padang, dengan batambah banyaknyo Foreign Students masuak,
inyo mambawo pitih untuak awak. Revenue. Bayangkan mereka bukan sandiri sabagai
anak sikola sajo. Di bulakangnyo ado rombongan badompet taba, ayahnyo, maknyo,
adiak-adiak dunsaanak, famili kasadoalahae ingin pulo mancaliak familinyo
sikola di Padang. Ingin pulo mancaliak Tanah Minang nan Batuaha ko. Iko lah nan
paralu dipikiakan marupokan side effect Turih nan mungkin jauah bapangaruah
dari turih-turih nan sakali-sakali datang (occasional).

Babaliak ka nagarinyo, mareka pun akan manjadi narasumber tangan pertama pulo
baa rancaknyo nagari awak. Dengan begitu akan melipek gandakan arah manurihan
ka Kampuang halaman awak. Inyo toh akan membanggakan diri pulo manjago namo
elok almamaternyo dan nagari tamoek tingga nan mungkin akan disayaninyo

Baa tu angku Armen sarato adidunsanak nan sadang takalinjang-kalinjangi jo
masalah panurihan ko? Nan paralu, baliak ka kaji lamo, elok-elok jo tamu-tamu
anak sikola kito ko. Masyarakat Awak kasadoalahe paralu mampadalam raso respect
tamu. Karajo-karajo cadiak aka nan kurang sandereh paralu dikurangi. Tamu tu
adolah Rasaki. Jadi jagolah rso hati dan keamanan tamu-tamu awak, anak-anak
sikola di Kampuang Awak. Jan diakacolehi, diburu-buru, atau disikat-sikat
(sweeping) main ganyang-ganyangan polaiti iri ka anak sikola dari Jiran saroman
kito danga nan dilakukan kabanyak urang di Subarang tu...

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjsrif