On 10/8/05, Calin Serbanescu <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> salve,
>
> [..]
> se poate face asa ceva fara a pune un shaper intermediar si fara a
> folosi htb/cbq/whatever? stiu ca solutia cu shaper-ul functioneaza, dar
> nu este ce ma intereseaza pe mine acum.
>
> merci,
> Calin.

io vad 2 posibile "imbarligaturi de o sa te impusti peste 6 luni"(nu
sunt convins ca o sa mearga):
1. presupunand ca e squid transparent, pui squidu sa asculte pe 2
ip-uri si cand faci redirectu catre squid daca e metro trimiti catre
un ip , daca e extern trimiti catre celalalt(sa studiezi bine schema
cu trecerea pachetelor prin tabelele iptables). Porma in squid la acl
poti sa faci match pe "myip ip.pt.trafic.metro" sau "myip
ip.pt.trafic.extern"

2. presp ca tu ai alocat clientilor clasa 10.0.0.0/24. faci snat(cu
map dala sa mearga mai rapid) pentru dst externe si schimbi sursele in
clasa 10.0.1.0/24 iar in squid bagi prin delay pools doar 10.0.1.0/24.
(posibil sa trebuiasca sa treci traficu extern printr-un imq ceva ca
sa schimbi sursa inainte de REDIRECT).

... sau varianta frumoasa(daca te plictisesti) - faci un patch de
squid care sa faca match pe incoming_(tos|dscp) (parca exista ceva) si
marchezi pachetele cu tos/dscp din iptables in functie de destinatie
iar in squid te descurci tu.

PS: e mai simplu sa pui htb

succes
--