arny scria la data de 26 Ianuarie 2006:

> Mai multe detalii se poate?

* Motherboard:  Asus A8V Deluxe
* CPU:          Athlon64 X2 3800+
* RAM:          Corsair TWINX2048-3200C2PT 2048 MB DDR
* Sursa:        Chieftec, 400 W

    Fara pretentia de a produce un review, si fara o ordine speciala:

    Motherboard-ul nu a recunoscut direct procesorul, a trebuit sa
upgrade-z intai BIOS-ul.  Operatia in sine a decurs pasnic, dar a
trebuit sa caut o ora pe net ca sa aflu cum se face asta de sub un BIOS
care nu boot-eaza. :-)

    Motherboard-ul e si foarte pretentios cu memoriile.  Cu memorii
Infineon si Kingston (dar tot PC3200), masina nu boot-a in medie de 3
ori din 4, pe motiv ca "system failed CPU test".  Cu memoriile Corsair
in general merge, dar tot s-a blocat o data la boot (din pacate nu am
aflat din ce motiv).  Asta e o boala mai veche a placilor Asus, care a
culminat la A7V333 (se putea bloca asa definitiv).

    Cu diferite setari in BIOS (legate de SATA), se blocheaza dupa
ce detecteaza discurile.  E adevarat ca setarile de care vorbesc nu
au noima, dar nu ar trebui sa se blocheze.  Din ce am citit, asta se
intampla numai cu procesoare dual core.

    Am avut si probleme de route-are a intreruperilor, unele stupide (de
ce oare NIC-ul de pe placa foloseste acelasi IRQ cu USB-urile?), altele
mai subtile (unul din core-uri o poate lua pe campie din cauza unui IRQ
generat de tastatura).

    Un TV tuner mai vechi n-a mers din cauza unei probleme pe care pana
la urma am izolat-o la timing-ul bus-ului I2C (legata tot de dual core).

    In sfarsit, suferinta mi-a fost mai lunga (controller-ul Promise
este de evitat etc.), insa restul nu are neaparat legatura cu procesorul
dual core.

    E adevarat ca modelul asta de placa nu e foarte nou (cred ca a
aparut undeva prin 2004), si iarasi e adevarat ca Asus si VIA nu mai
sunt de mult ce erau odata.  De fapt am ezitat mult timp intre Abit
si Asus (despre care aveam o parere proasta de mult); intr-un moment
de intunecare, am fost atras de numarul aparent mai mare de features.

    Majoritatea concluziilor de mai sus au rezultat in urma unor lungi
discutii (de fapt mai mult monologuri, in care eu ascultam :-)) cu un
prieten hardware designer din UK.  Parerea lui e ca problemele de care
m-am lovit sunt totusi simptomatice unui design nou.  Cam acelasi lucru
s-a intamplat de exemplu cu controller-ele SATA, pentru care apele s-au
limpezit de-abia recent.

> Chiiar si pe personala ...:D

    Cred ca intereseaza pe mai multa lume, si nu e un mare secret...

    Salutari,

    Liviu Daia

--
Dr. Liviu Daia                                  http://www.imar.ro/~daia