La subiect:

Daca ai RAM putini (si 256 sunt cam putini), ideea lui Anton e foarte
buna: incearca sa reduci cat mai mult numarul de servicii (procese) pe
care le ruleaza masina.
De exemplu, in cazul tau (workstation), nu pornesti MTA-ul (sendmail,
postfix), webserverul (apache), IMAP/POP3-serverul (dovecot), etc.

Mai poti opri syslogd-ul si crond-ul, dar iti recomand sa studiezi mai
intai ce fac alea (in principiu), apoi sa studiezi fisierele lor de
configurare de pe masina ta (mai ales /etc/cron*), si apoi sa te
gandesti daca te poti lipsi de ele.

Apoi, sa nu-ti faci prea mult swap. Eu ti-as recomanda tot 256M, cat
RAM ai. Probabil o sa patesti sa ramai fara memorie, dar de la un
anumit punct eu zic ca-i mai bine sa nu poti porni o aplicatie, decat
sa o pornesti in 10 minute.

Pe langa subiect: