On Wednesday 15 November 2006 23:14, arny wrote:
> Am si eu cateva intrebari la cei ce administreaza aceasta lista:

Dupa cum promiteam in mailul anterior am sa incerc sa clarific pentru cei
interesati situatia proiectelor lui arny relativ la RLUG.

Dar mai intai am sa raspund la intrebarile adresate:

> Ce este lista asta, lista de Linux sau Windows ?
> De ce se rejecteaza anunturile cu privire la softuri GPL?
> Ce are IRC-ul cu lista?

Este o lista pe care se discuta subiecte legate de Linux si pe care in mod
normal si-ar avea loc anunturi despre produse software GPL de Linux. Listele
de discutie si serverele de IRC *.lug.ro sunt servicii puse la dispozitie si
mentinute de membrii RLUG pentru a facilita comunicarea celor care au
Linux-ul ca interes comun.

Dar ca orice lucru de pe lumea asta, nu poate fi doar alb sau negru.
Proiectele principale pe care le promoveaza dl. Craciun sunt in numar de 3:
htb-tools, qinstall si Bluewhite64 Linux.

Reiau motivele pentru care am respins aseara anuntul despre lansarea unei noi
versiuni de qinstall: pentru ca nu dorim ca resursele RLUG sa fie folosite
pentru a ridica la rang de valori mediocritatea si incompetenta. Poate vi se
par prea dure aceste cuvinte asa ca am sa expun in continuare motivele pentru
care am ajuns sa le folosesc.

Nu putem sa evaluam proiectele fara sa evaluam in primul rand persoana de la
care provin acestea. Arhivele listelor stau marturie asupra faptului ca in 5
ani de zile, de cand ocazional posteaza pe listele de discutii, cunostintele
lui arny in acest domeniu nu au evoluat in mod semnificativ.

Pentru a face o analiza mai buna am sa iau pe scurt proiectele lui arny si am
sa expun motivele individuale care au dus in cele din urma la caracterizarea
de persoana ale carei proiecte, cel putin deocamdata, lasa mult de dorit:

* htb-tools

 ... este un proiect mai vechi al lui Ionut Sparlea si al lui Manuel Subredu
(aka diablo) cu contributii din partea multor altor persoane. arny are
meritul de a fi preluat si promovat acest proiect in momentul in care
dezvoltatorii initiali l-au abandonat. Pentru a nu fi inteles gresit, nu
contest proiectul in sine, mai ales ca am avut si eu contributii minore la el
in trecut, in schimb promovarea agresiva a acestui proiect este partea
negativa principala.

De fapt, cu un minim de efort, arny a luat proiectul muribund si l-a facut din
nou cunoscut, meritul lui fiind documentatia pe care a facut-o si
agresivitatea cu care l-a promovat in continuare. In scurt timp, htb-tools a
devenit proiectul de suflet al lui arny si o oportunitate ideala de a se face
cunoscut in comunitate.

Partile proaste in shimb au fost lipsa de profesionalism, incununata de
includerea unui virus intr-un release de htb-tools si numarul excesiv de
anunturi pe care le dadea legate de proiect. Deja lista [EMAIL PROTECTED]
incepea sa semene mai mult cu [EMAIL PROTECTED]

* qinstall

 ... este vorba de un script care instaleaza qmail-ul pe un slackware. Nu l-am
testat niciodata, nu pot sa-i fac un review, singura obiectie e ca e un
proiect de liceu care, din nou, este promovat excesiv ca si cum ar fi o
chestie fenomenala.

Pana de curand se pare ca acest script era de fapt obfuscat intr-un
executabil, abia acum i-a schimbat modul de licentiere in GPL. Intre noi fie
vorba, deja acest lucru nu este OK pentru ca el distribuie un pachet GPL care
de fapt contine sursele qmail care nu sunt GPL, dar deja asta e o alta
poveste.

* Bluewhite64 Linux

 ... este recompilarea pe arhitectura AMD64 a distributiei Slackware.
Intrebarile de baraj legate de acest proiect sunt:

 - are arny cunostinte de Linux indeajuns de vaste incat sa intretina o
distributie de Linux ?
 - este el capabil sa mentina pe termen lung (adica mai mult de 6 luni) o
distributie de linux ?
 - de ce nu si-a oferit ajutorul unor alte proiecte similare, mai mature, ce
sunt insotite de comunitati de utilizatori mai consistente ?

Ca si in cazul celorlalte proiecte promovarea a fost excesiva, pentru fiecare
recompilare de pachete, era plasat un anunt pe listele de discutii RLUG.

In cazul tuturor acestor proiecte am fost intelegatori la inceput, am acceptat
anunturile. In momentul in care am dorit sa discutam cu arny si sa-i explicam
ca proiectele lui nu sunt atat de importante pe cat le considera el, nu numai
ca nu am fost intelesi ba chiar am fost acuzati ca "nu ajutam la promovarea
open-source-ului in Romania".

Dl. Attila Craciun pune foarte mult suflet in proiectele in care se implica,
din pacate acest lucru nu este indeajuns, ele trebuie sustinute de cuostinte
tehnice solide. Chiar in timp ce scriu aceste randuri vad ca se desfasoara o
discutie extrem de interesanta legata de directoarele /lib si /lib64 care
denota ca arny nu stapaneste notiuni de baza legate de o distributie de
linux.

Am auzit si voci care il incurajeaza pe arny in continuare si spun ca oricum
altceva mai bun nu produce comunitatea noastra. Problema se pune altfel: daca
asta e tot ceea ce poate produce comunitatea noastra atunci mai bine o lasam
balta. Avem destul de multi oameni capabili printre noi si nu e normal sa
scoatem in fata mediocritatea numai datorita unui marketing agresiv.

In speranta ca aceste randuri au clarificat pe cat posibil chestiunile
in "razboiul" arny vs. adminii RLUG inchei aici.

Mihai