On 11:29, Marius Stan wrote:
> Salut,
>
> Am nevoie sa construiesc un MX pt un numar destul de mare de useri,
> ~150.000; normal ar fi sa mentionez traficul pe care ma astept sa-l
> faca, dar nu il stiu. Vad 2 solutii pina acum:
> 1. Server standalone: nu stiu cit hardware trebuie pentru a suporta
> cerintele vagi de mai sus. nu scaleaza.
> 2. (pe care o prefer) Un cluster facut cu servere entry-level (am la
> dispozitie pina la 8 masini)

> Si aici ma invirt in jurul cozii: nu gasesc deloc un paper cu HA/LB
> email server.
> [...]

http://linux-ha.org , e legat de ultramonkey

Poti folosi Linux Virtual Server (load balanceru' nu "virtualizatorul")
ca sa trimiti sesiunile smtp/pop/imap catre cluster.
Unde cluster inseamna MTA identic configurat pe toate nodurile, cu spool
pe NFS/GFS. NFS e destul de straight-forward .

Uite cam cum as vedea eu un setup de genul asta (sper sa iasa bine):

                   {-- MTA1 ---}
                   {-- MTA2 ---}
 balancer-activ ---{-- MTA3 ---}---- NFS-activ
           |       {...........}         |
 balancer-pasiv    {-- MTAn ---}     NFS-pasiv

- Intre balancer-activ si pasiv folosesti heartbeat; setup-ul de
  networking trebuie sa fie identic a.i. in momentul in care crapa activ
  pasiv sa-i poata prelua functionalitatea integral
- mashnile cu MTA-uri trebuie sa fie identic configurate; poti incerca
  CFEngine sau SystemImager
- NFS-activ si pasiv functioneaza similar cu balancer-ele iar
  export-ul NFS este sincronizat intre pasiv si activ folosind DRBD
  (quick hint raid mirror pe retea )
- pe NFS tii spool-urile , mailbox-urile , chestiile volatile
- presupui ca avand Nshpe procese care scriu in acelasi spool nu o sa
  apara probleme de overlap - de ex. MTA1 si MTA2 o sa modifice acelasi
  fisier

--
+ Lorin
+ BOFH excuse #111: The salesman drove over the CPU board.