On 11/27/06, Ratiu Petru <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
On 11/27/06, Marius Stan <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Cam asa ceva aveam in cap, multumesc.
> Cit despre overlap, am citit undeva ca Maildir a fost creat special
> pentru a nu aparea probleme peste nfs, deci ar trebui safe la acces
> concomitent atit timp cit am doar maildir pe nfs.

Eu m-as fi gandit la ceva (oarecum) mai straightforward: X servere de
smtp, Y servere de storage, Z servere pop/imap. Smtp-ul se prinde via
un db lookup pe ce server sa trimita mailul penru userul gogu,
serverul pop/imap are fie un proxy pop/imap suficient de destept sa
faca acelasi query, fie folosesti o schema de storage gen /home/g/gogu
si niste mountpointuri NFS convenabil alese. Evident, se poate face si
o consolidare a serviciilor in cazul in care ies la socoteala prea
multe servere :)

Petre.

Eu as gandi-o dpdv beneficiar..pe care il doare in cot de eleganta
solutiei cat timp aceasta merge. Oricum daca nu merge are el grija sa
te traga de mineca si sa iti scoata oe nas minunata ta solutie.
Nu ar trebui sa te intereseze numarul de masini decat prin prisma
spatiului alocat in datacenter. Dar nu ai precizat ce 'masini vrei sa
iei.
Pina la urma cred ca cea mai aleganta solutie e un server care sa faca
round-robin pe SMTP/POP/IMAP (asta e un server destul de subtire, nu
ai nevoie de resurse mari la el), 2, 3, 4.....cate or fi masinute care
sa se ocupe de manipularea mailului (inclusiv scanarea real-time, deci
trrebuie ceva putere de calcul), si mastodontul care sa se ocupe de
storage. aici e bataia pestelui. forget mail in mySQL (de fapt cred ca
forget mail in DB de tot, ca mai bine sa nu isi gaseasca utilizatorul
123456 mailul cu clipul ala misto cu taranul ala din spania decat sa
pui cu botul pe labe serverul de baze de date si sa nu mai mearga
nimica-nimicutza...).
Deci, forget numar de servere,  baga mai bine banii in storage ca
acolo e buba, fa un sizing cu niste estimari de nr utilizatori / nr
mailuri zilnic / POP/IMAP /  dimensiuni medii mail / spatiu de stocare
/ timp de raspuns si asa mai departe.
Vezi ca la ce vrei tu acolo pentru 150k useri solutiile de stocare
sunt cam scumpe, si pentru un asemenea proiect eu as lua scule pro si
nu chestii facute pe genunchi. Cam din genul pe care le folosesc
baietii cu bazele de date (hai sa zic si cuvantul ala ca^h, Oracle).
Acu voi cititi toate posturile, va faceti o impresie, da' eu zic sa
porniti de la un buget si dupa ce cititi toate posturile poate stam de
vorba pe niste detalii mai concrete (eventual intr-un cadru mai
restrans, pe personala sau la London House :)) .
Da' asemenea proiecte nu se prea fac cu citate din wikipedia :).

Ender