Bună ziua,

Mă surprinde foarte tare tot ce-mi spuneţi.

Credeam că lumea de pe această listă e 100% de acord că ne trebuie un format liber pentru documentele de birou, cât mai larg acceptat, ca precondiţie pentru a scăpa de monopolul Microsoft.

Credeam ca nu o sa fie nici o dezbatere aici despre *fondul* problemei :-(

Doriţi să ştiţi cine sunt cei de la ASRO, burtoşi sau neburtoşi ? Uite:

http://www.noooxml.org/forum/t-17143/romania-the-list-of-shame

După cum vedeţi, unii dintre ei nu sunt deloc nişte profesoraşi rupţi de realitate, ci oameni direct implicaţi în industria IT din România, cât se poate de interesaţi financiar. Aceeaşi oameni pe care îi vezi in fiecare zi prin revistele noastre de IT, de-ai zice că Globul nu se învârte fără ei - simeze, conferinţe cu retroproiector, premii pe care şi le acordă între ei...

Ne poate spune cineva *cum* au votat la ASRO toţi ăştia ?

A încercat cumva măcar o singură persoană de pe această listă să ia legâtura cu IBM România, cu Red Hat sau cu Sun, să vedem dacă am putea agrega în jurul lor o cât de mică „opoziţie” anti-Microsoft ? Că vă pot spune că pe list Tic-Lobby, unde sunt numai persoane „cu influenţă” în IT-ul românesc :-( , cănd trimiţi un mesaj primeşti instantaneu 100 de out-of-office autoreply-uri de la Microsoft România... Ca să vezi, coincidenţă ! Si ne mai mirăm că e mafie în România ! Păi cum să nu fie, dacă o lăsăm să acţioneze nestingherită, fără măcar să *încercăm* să ne opunem ? Cum vreţi să crească şi profiturile/salariile în IT-ul românesc dacă nu creăm puţină concurenţă mafiei ?

Mă surprinde, sincer, că sunt persoane pe această listă care să prefere o rezervă dezgustată, pesimismul şi diverse sofisme („ce rost mai are, dacă tot a hotărât Microsoft pentru noi ?” „ce, e mai bun X decât Y?” „ce, să-ti semnez petiţia ta?” - de parc'ar fi a lu' tata) în locul oricărei *acţiuni directe*, pro-Free Software şi anti-Microsoft - clare, concrete şi hotărâte...

Sau, pentru cazul în care nu ieşim învingători în confruntarea asta, ne pregătim terenul, românesşte, pentru a putea spune „vedeţi, v-am spus eu că...”

Imi permit să vă îndemn ca, cel puţin până la 2 septembrie, să mai faceţi *tot ce vă stă omeneşte în putere* în problema asta.

Libertatea - dacă o vreţi - nu se primeşte, se câştigă, domnilor.

Numai bine,
Răzvan