ghrt wrote:
 > adica el este jupan pe banii mei si ai celorlalti abonati, nu? ca
adresele alea nu le foloseste pentru servere proprii ci pentru clienti, care cu ocazia asta si platesc pentru ele. si sa nu imi spuneti ca este putin. daca era asa mic abonamentul avea grija RDSul sa ceara mai mult. cand cerea mai mult si oferea 16KBps doar de nevoie se abona cineva la ei. eu (adica io, ghrt) ce abuz am comis?! am avut vreodata malware? am trimis spam? mai mult decat atat, cred ca v-au dat de la RDS niste ochelari fumurii si dopuri de urechi, deoarece pe cable link NU am avut filtrare (adica pana luni 01.10.2007). asta ce mai e? am devenit spammer si mi s-a infectat slackul ca am trecut pe fibra? sau multa bataie de joc fata de clienti?!

pe cable link ziceai ca aveai ip fix. ideea era ca acolo daca faceai ceva erai foarte usor de filtrat in caz ca erai infectat cu ceva.

acum ca la fiecare conectare primesti alt ip, e dificil sa faca filtrari exclusive.

eu nu cred ca este semnificativ mai ieftin (in sensul de a scadea macar cu 0.1% pretul abonamentului) sa blochezi tot p 25 decat sa supraveghezi la modul general traficul de spam si malware si sa blochezi calculatoarele individual, cu interfata web de unde sa te deblochezi (chestia asta se face cu 1 bucata programator, nu cu x admini). dar se prefera evident solutia fara bataie de cap, ca doar clientul si nu patronul o ia la muje, ca sa-l citez pe un sustinator al RDSului.

se prefera solutia cea mai eficienta din punct de vedere al costurilor.

si'n afara de asta, decat sa te lamentezi de-o saptamana pe aici, ai putea rezilia contractul si sa-ti cauti alt provider (e.g. clicknet/upc/etc) daca nu-ti plac termenii si conditiile impuse de rds, mai ales ca scrie in contract ca iti pot bloca aleator porturi daca ei considera de cuviinta; contract pe care tu l-ai semnat.