On Nov 2, 2007 5:26 PM, Quamis <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> [...]
> exeperianta cu folosirea lui nginx sau lighttpd versus apache.
> Din ce stiam lighttpd e foarte eficient pentru servirea fisierelor
> statice, si nu prea eficient pt executia php-ului(wikipedia folosea
> lighttpd pt static content, apache pt scripts)
> Azi am auzit de nginx si din ce ma uitai pe google oamenii cam
> inlocuiesc apache cu servere din astea "light".
> Aveti ceva experienta cu serverele astea? diferenta intre ele si
> apache este asa mare ?
> Sunt curios si cu ce afecteaza executia scripturilor php..tot ce am
> facut pana acum ruleaza pe apache/mod_php

Atat lighttpd cat si nginx ruleaza php-ul prin fastcgi, procesul
daemonului in sine nu mananca multe resurse, insa procesele php pot sa
pape tot atata memorie ca si un child de apache+mod_php, depinde de
aplicatie. Unii zic ca overall lighttpd/nginx+ fastcgi php e mai cool,
acum depinde si pentru ce iti trebuie.
E greu, in unele conditii, sa te desparti de flexibilitatea in
configurare a lui apache si de facilitatile pe care le are (in
principal .htaccess). Eu unul am avut surprize placute cu apache 2.2
mpm worker + php rulat prin mod_fcgid.