lonely wolf a scris:
poti sa utilizezi iptables -j SNAT ca sa le modifici IP-ul sursa, daca tii neaparat: iptables -A POSTROUTING -o $ETH_EXT -p icmp --icmp-type XXX -s 1.2.3.4 -j SNAT --to 899.899.899.899

nu pot pt. ca deja a fost un -j MARK inainte si au "sarit" ;) din "schema" ... adica nu pot sa le mai "prind" inca odata cu iptables ...

recunosc, am

please un exemplu

toate IP0urile sint routabile. unele insa sint publice, altele sint private. iar daca in spatele routerului ai IP_uri private sau publice e total si complet irelevant. Eu de pilda nu am absolut nicaieri (mint, am in un singur loc unde eu sint doar consultant iar adminul local e din alt film, asa ca statiile de care se ocupa au IP-uri publice; serverele - de care ma ocup eu - care sint in spatele aceluiasi router au IP-uri private) IP-uri publice in reteaua locala. Peste tot fac (daca e cazul) DNAT de pe server (exclusiv pt protocoalele / porturile relevante) si SNAT.

binenteles ca toate IP-urile sunt routabile -> m-am exprimat gresit ... corectez ... IP-uri publice e foarte relevant daca in spate ai IP-uri publice sau private, pt. ca daca ai private, n-ai sa dai traceroute din Internet catre unul dintre acele IP-uri
e vorba despre doar acest caz particular:

INTERNET -- P1 --\                         /-- SUBNET_PUBLIC_P1
                                   -- ROUTER --
INTERNET -- P2 -- /                        \-- SUBNET_PUBLIC_P2

si doar despre pachetele generate local de router ca raspuns la un traceroute catre SUBNET_PUBLIC_P1 sau SUBNET_PUBLIC_P2 ... adica atunci cand nu este el destinatia

vlad