----- Original Message ----

From: Stefan Petrea <[EMAIL PROTECTED]>
To: rlug@lists.lug.ro
Sent: Thursday, May 22, 2008 11:56:12 PM
Subject: [rlug] is dd crap ?

premise:
stiu ca asta e o lista de discutii in care majoritatea utilizatorilor
folosesc linux.
nu am intentia de a porni vreun flame sau asa ceva gen
"*nix vs. windoze" asa ca din start scriu ca mesajul asta nu are nici o
legatura cu asta.

de curand mi-a crapat windowsul din cauza obisnuitei probleme , virusi,
aplicatii prea multe instalate/dezinstalate etc.
am decis ca e vremea sa fac intr-un fel sa-l am preinstalat in caz ca
pica iar si pur si simplu sa rescriu peste partitia de windows ceva
preinstalat care sa-l faca sa mearga.
am luat la rand toate solutiile posibile printre care norton ghost,
acronis si inca vreo cateva(inca n-am incercat norton goback dar vreau
sa fac asta).
cele mentionate mai sus pe care le-am incercat nu permiteau stocarea
imaginii partitiei salvate pe aceeasi partitie.
si pentru ca nici nu aveam spatiu suficient pe partitia respectiva
am zis ca ar fi cazul sa fie o posibilitate sa transfer prin retea.
nici optiunile astea nu le aveau desi sunt 'pachete' software de la
firme mari care au pretentii de la ele insele.
au pierdut cateva ore bune si cu asta.
mi-am amintit de ceva cu dd si apoi am dat mai multe google-uri si
am gasit o solutie(ce nu-mi apartine) folosind dd si ssh astfel:

Pas 1(salvare date):

dd if=/dev/sda1 | ssh [EMAIL PROTECTED] "(cd /home/data/backup_laptop &&
cat - >> windoze_backup.dd_img )"dd if=/dev/sda1 | ssh [EMAIL PROTECTED]
"(cd /home/data/backup_laptop && cat - >> windoze_backup.dd_img )"

Pas 2(restore date):

ssh [EMAIL PROTECTED] "cat /home/spx2/backup_laptop/windoze_backup.dd_img"
| xargs sudo cat > /dev/sda1

(bineinteles 'solutia' asta are dezavantajul ca va copia si multe
blockuri libere ale partitiilor pe care nu e scris nimic)

am facut Pasul 1 si a durat vreo ora si ceva daca nu chiar doua in care
s-au copiat toate datele partitiei de windows pe alt calculator.
curios fiind dupa ce s-a terminat de copiat am vrut sa vad daca-s
acelasi lucru datele de pe /dev/sda1 de pe laptop cu cele copiate pe
celalalt calculator.am incercat sa fac un checksum la unul /dev/sda1 am
reusit.
cand am facut checksum la celalalt(windoze_backup.dd_img) au trecut cateva
ore bune si n-am primit nici un rezultat ,nimic.
m-am consolat cu faptul ca n-am 'noroc' si am abandonat ideea de
verificat daca sunt lafel cele doua.
au trecut cateva zile si am spus sa incerc sa vad daca merge sa fac
Pasul 2.
dupa ce l-am facut si am incercat sa butez windows din grub am primit
ceva cu eroare 0x07 pentru ca nu putea recunoaste partitia.

ce pot sa fac ?
de ce n-a functionat ?
posibile cauze ?
solutii alternative ?

http://sourceforge.net/projects/g4l stie sa scrie .img-ul pe un ftp. L-am
folosit de cateva ori si a fost ok. Singura chestie ciudata a fost ca
restore-ul a trebuit sa il fac cu aceeasi versiune cu care am facut salvarea
(cu o versiune mai noua mi-a dat ceva erori).