2008/11/18 Dragos Popescu <[EMAIL PROTECTED]>:
> Pe data de Mar 18 Noi 2008 12:52, Petru Ratiu a scris:

> Nu neg :)
> Aş vrea ca partiţiile de pe un hard, formatate şi montate acum sub
> diverse locuri în /mnt să le am ca un singur filesystem. Astfel încât
> o aplicaţie, atunci când scrie pe hard să se ducă transparent pentru ea
> de pe o partiţie pe alta. Eventual să nu conteze în ce fel sunt
> formatate partiţiile, eventual să pot folosi şi diverse share-uri din
> reţea.

Asta in principiu deja se intampla, adica nu e treaba aplicatiei sa
stie daca e montat ceva in directorul ala sau e pe discul local. Dar
am impresia ca tu vrei altceva dar nu stii cum sa zici.

Pe exemple:

/  -> /dev/hda1

|--/usr   -> /dev/hda2

|--/mnt/nfs  -> server:/export
|--/mnt/smb  -> smb://win/export

(scuze pentru calitatea ascii-art, sper ca se intelege ca e vorba de
/usr montat de pe o partitie locala si /mnt/nfs si /mnt/smb montate de
pe niste exporturi nfs, respectiv samba)

Pe exemplul de mai sus, fie ca aplicatia ta are treaba cu
/usr/local/mystuff , cu /mnt/nfs/ourstuff sau cu /mnt/smb/winstuff ,
face aceleasi apeluri de sistem si layerul din kernel numit Virtual
Filesystem (surprise!) se ocupa cu traducerea cailor respective in
termeni specifici driverelor fs-urilor diferite.

Din ce zici tu acolo se intrevede ca tu ai vrea sa ai montate cumva
intr-un singur loc mai multe chestii si cumva magic sa mearga toate
simultan. Daca intr-adevar asta vrei, trebuie sa-ti raspunzi la niste
intrebari:

- cand citesti un fisier, de unde stii pe care filesystem e?
- cand scrii un fisier, cum deciizi pe care filesystem se duce?

--
  "Unix was written to play Spacewar and cheat at Scrabble,
   but Linux was created merely to prove that it booted." - a.s.r. quote