In termeni seriosi de data asta. Personal nu am pus mana decat pe
amanda, bacula (oss) si tivoli (proprietar).

Amanda mi se pare mai usor de invatat/folosit. Ambele au o curba de
invatare destul de abrupta, iti ia ceva pana le intelegi pe bune. Daca
vrei sa foloseti sistemul de backup ca scula de disaster recovery,
trebuie sa inveti chiar si mai multe. (E diferenta intre backup si
disaster recovery).
E recomandabil sa separi pe partitii diferite sistemul de operare si
datele ce trebuie recuperate. Pentru sistemul de operare e mai simplu sa
foloseti ceva gen Mondo/Mindi.
Dupa ce ai pus sistemul de backup joaca-te de-a recuperarea bine de tot.
Repet, sistemele de backup nu sunt chiar intuitive.

In plus depinde foarte mult ce vrei sa recupererezi.

Pentru baze de date e recomandabil sa ai (si) replicare.
Pentru cod sursa, carti, chestii cu schimbari mici dpdv binar de la o
versiune la alta e mai simplu sa solosesti un VS (cvs, svn, git).

Daca vrei sa faci imagini de pe chestii care sunt in continua modificare
(baze de date stresate, de ex), e recomandbil sa inveti ce e ala LVM
snapshot.

Dragos

Vali Dragnuta wrote:

> Cred ca tu faci o confuzie cind ajungi la notiunea de backup :)

Nu fac confuzie. Era un fel de gluma. Avea mai mult haz  azi noapte la 3
:).