Ehlo,

se dau doua discuri cu 2 partitii fiecare si raid 1 software (mdadm)
intre ele, ce la momentul T0 arata astfel:

md0: sda1, sdb1 - sistem de operare (inclusiv /boot)
md1: sda2, sdb2 - date

Fiind raid 1 software si /boot e md0, grub e instalat pe ambele discuri

La momentul T1, se scoate fizic un disc din ele, se pune deoparte
(neutilizat) si sistemul/raid-ul merge cu un singur disc.

in acest moment (T1) raidul arata:

md0: sda1/_
md1: sda2/_

La momentul T2, se adauga inapoi discul luat la momentul T1, si de aici
incepe partea "fun":
- sda de la T1 devine sdb in T2
- noul disc devine sda
- md0 isi face sync: sda -> sdb
- md1 isi face sync: sdb -> sda

Efectul imediat a fost mucificarea partiala a partitiei sda1 (T1).

Daca exista vreo minte mai luminata si mai limpede decat a mea, imi
poate explica de ce anume s-a produs acest fenomen si cum anume se poate
evita pe viitor? Singura explicatie ce mi-o pot da este:

- logica de sync este: discul cu timestamp mai recent e sursa de sync
- biosul a ales pt boot disc-ul celalalt
- grub, la boot, scrie ceva (i.e butez) pe disc-ul de pe care booteaza
- astfel, discul devine mai recent si sursa pt sync array
- partitiile din md1 nu au fost modificate la boot si se sincronizeaza
in ordinea fireasca

Zic bine? Any raid/grub guru around?

Multumesc