On 07.02.2011 10:19, Vali Dragnuta wrote:
> Nu vorbim neaparat de cineva care scaneaza. Poate vorbim de alde :
>
> doubleclick
> adscale
> adtiger
> etracker
> insightexpress
> keywordmax
> s.a.m.d. a caror treaba va deveni brusc ceva mai usoara.

Stai calm ninja, astia se bazeaza in principal pe cookies, nu pe adresa
ip (care se poate schimba tot timpul chiar si in ipv4-world).

> Desigur, poti spre exemplu sa te afli in reteaua unui ISP care pretinde
> taxa separata pentru fiecare computer din casa (au fost si la noi
> de-astia, nu vad de ce nu ar mai exista prin alta parte)
> Sau poate te afli intr-o tara al carei guvern este foarte curios
> referitor la ce fac cetatenii sai pe internet,sau daca nu cumva in
> locuinta lui icsulescu a mai aparut brusc inca un cetatean.
> Si de ce nu, poate vorbim despre un provider ceva mai zelos care se
> gindeste ca in functie de ce poate deduce despre un anumit set de useri
> ai sai ar putea sa-i trimita oferte mai bine targetate.

Se poate determina chiar si in NAT-IPv4-world daca sunt mai multe
computere in spatele acelui NAT.

> Daca NOI nu avem aceste probleme (inca ?) nu inseamna ca ele nu exista
> pentru altii.

Pentru ca sunt false probleme. Nu NAT te protejeaza de chestiile respective.

Daca te aflii in reteaua unui ISP care pretinde taxa separata per
computer o platesti sau te muti la altul (altfel e incalcare de contract).

Daca guvernul este foarte curios ce fac cetatenii pe internet NAT e cea
mai mica problema a guvernului respectiv (prietenii stiu de ce dar au
NDA-uri semnate).

> A, si apropo de impracticabilitatea scanarii, nu cred ca va fi neaparat
> o problema - cum s-a facut bine merci cu rabdare in cazul adreselor
> email asa se va putea si aici. Asta daca nu cumva se vor gasi
> intreprinzatori care vor incepe sa vinda liste cu adrese ipv6 active.

Compari mere cu pere. In cazul adreselor e-mail nu s-a facut cu rabdare
ci cu brute force. Si cum determini prin brute force adresele ipv6 cand
scanarea este putin "nepractica" iar adresele ip nu sunt neaparat
afisate pe toate paginile web de contact ?

Cioby