2012/6/11 Dan Borlovan <d...@level7.ro>:
> Si pentru 120GB stai te chinui sa optimizezi viteza pe un hdd?? Asa mare e
> foamea pe unde se intimpla asta?
>
> Ia doua ssd-uri de 256GB decente, fa raid1 si tine-te bine de scaun.

Am deja raid10 hardware pe sas-uri de 15k, nu stiu unde am zis ca e un
singur disc. Cum ziceam, upgrade-ul hardware e in plan, problema e ca
inainte sa ajung acolo m-am trezit ca am iops inexplicabil de mari. As
prefera sa rezolv problema, si sa folosesc bugetul hw pt. probleme
noi. Tinand cont ca clusterul asta o sa-l promovez ca master, ssd-uri
o sa pun doar pe slaves, acolo ajuta mult mai mult.

Vorbind de ssd-uri, inca am de studiat despre cum crapa. Daca in
general de la wear-leveling li se trage, atunci configuratia asta n-o
sa vada niciodata ssd-uri (raid1 sau 10 plus drbd garanteaza ca-si vor
da duhul relativ simultan toate discurile din ambele servere, totally
not cool). In plus, inteleg ca suportul pt. TRIM e obligatoriu pt.
viata ssd-urilor, trebuie sa ma asigur ca toate layerele de storage
paseaza chestia asta in jos (lvm, drbd, raid).

So, nu foamea e mare, ci frica. Nu am toleranta mai mare de 30min
downtime pe an si in principiu zero data loss, asa ca iarta-ma daca
masor de 15 ori inainte sa dau o data cu ciocanul.

Acu ca am terminat sa ne masuram organele, putem reveni la intrebarea
initiala? Adica "e normal sa vad mai mult decat dublu numarul de
write-uri intre servere cu acelasi workload" si "ce pot face safe in
conditiile in care layerul de drbd imi garanteaza ca face sync pe
ambele servere sau nici unul".
--
Petre "prefer sa dorm linistit decat sa trebuiasca sa ma tin de scaun".