On 02/27/2013 08:00 PM, Adrian Sevcenco wrote:
> Salut! Sunt un pic pe din-afara subiectului VPN (cunosc logica de baza
> dar atit) si as avea nevoie de niste ajutor si lamuriri privind :
> 1. modalitatea de utilizare (sa imi lamuresc ce vreau :D)
citeste documentatia de la OpenVPN (
http://openvpn.net/index.php/open-source/documentation.html ) si
openswan ( https://github.com/xelerance/Openswan/blob/master/README ) si
lamureste-te ce vrei

> 2. cum se configureaza - dar asta e mai usor dupa ce punctul 1 e stabilit
intii afla ce vrei si apoi citesti doacele

> 1. as dori sa fac ca 1 singura masina (client) se se conecteze la
> serverul de VPN si prin aceasta conexiune masina client sa apara in
> reteaua in care se afla serverul ca si cum ar fi direct conectata ..
> din cite am vazut pe net e ceva cu un bridge ...
asta face orice VPN

> urmaresc tutorialul asta
> http://www.server-world.info/en/note?os=CentOS_6&p=openvpn
>
> si imi e neclar :
> 1. am nevoie de 2 adrese publice (ip real + bridge) ?
banuiesc ca ai vrut sa spui IP PUBLIC + bridge. Nu exista IP "real" si
"imaginar".
si nu, nu ai nevoie decit de un IP ( nu neaparat static )

> 2. risc ca reteaua _unde_ma_conectez_ sa aiba vreo comunicare cu reteaua
>   _de_unde_ma_conectez_ ?
doar daca vrei tu.  avantajul major la ipsec e ca nu se pot injecta
pachete straine prin tunel. La tunelele SSL trebuie sa ai grija ca
firewallul sa verifice si ce trece prin tunel

> 3. nu pot sa am ip-uri statice pe client pe relatia cu VPN-ul?
ba da. la ambele variante expuse mai sus