On 4/5/2013 9:47 AM, Iulian Murgulet wrote:
> [...]
> pe un server, sa "setez" doar pe acel server "un serviciu/ceva",
> si restul serverelor sa importe acea informatie, ceva de genul:
> - host-ul cu IP-ul X.Y.Z.T, este accesibil via gw 172.16.0.N(adresa
> serverului care gazduieste acel container);
> - as dori ca aceasta informatie de routare, sa poata fi si stearsa
> sau modificata la un moment dat;
>
>     La intuitie as crede ca treaba asta se face cu routare dinamica,
> OSPF/BGP/ZEBRA!! Daca e asa cum ma gandesc eu, cum as putea simula
>    sau testa asa ceva, inainte de a face modificari in acest LAN ?
> Sunt deschis la orice rezolvare/sugestie!

Salute,

intuitia ta a functionat.
O potentiala problema ar putea aparea in cazul in care acele sisteme nu
sint direct conectate L3 in LAN.
La capitolul simulari, poti incerca sa inventezi un sistem cu niste
masini virtuale si configurari pe ele....
Mai departe, depinde de ceea ce-ti poti permite pentru routarea dinamica:

- OSPF-ul este foarte smecher la timpi de reactie, dar aduce cu el un
overhead maricel de date.
- BGP-ul percuteaza mai lent, dar, are un overhead destul de redus.

Chestia cu sters/modificat este simpla: protocoalele de rutare dinamice
au urmatorul mod de functionare:

Eu gigel, am adresa b.e.t.a. si pe la mine se pot tranzita clasele: a/b,
c/d.....
Dupa un timp (hello interval la bgp) eu gigel anunt ca inca mai traiesc,
asa ca toata lumea mentine rutele de la mine. Daca nu se intimpla asta
(dupa 'dead interval' la bgp), toata lumea sterge rutele de la mine.

Pe la OSPF e si mai seaca situatia, la fiecare x secunde, eu transmit
lista cu ip-urile pe care le stiu. Cind nu mi-am dat anuntul la timp,
toata lumea considera ca nu mai sint activ.
Ca idee, OSPF-ul se poate face numai 'point-to-point' intre hosturi
'direct conectate'.

Hint: Linuxul stie sa foloseasca orice ip de pe orice fel de interfata
pt. asta. La fel si Cisco (dar pe mult mai multi bani :( ).

Bafta!