2013/4/11 Alex 'CAVE' Cernat <c...@cernat.ro>

> În primul rând era direct dhcp ca serviciu, nu range de ip-uri în ras,
> corect? Dacă serverul de dhcp era dedicat pentru vpn iar pas. Dacă nu, cum
> ai reuşit sa separi în scope-uri separat vpn-ul? Cu legătură separată pe
> altă placa de reţea către serverul de dhcp? Deşi nici aşa nu sunt sigur că
> se poate, cel puţin până la 2003 inclusiv

A trecut ceva veacuri de atunci... Si nu prea m-am atins de Windows de
atunci. Aveam doar un server de DHCP care era folosit si pentru reteaua
locala si pentru VPN.
Serverul de DHCP avea numai o interfata.
Cred ca nu diferentiam clienti, iar pentru ca aveam split tunneling routele
ce le dadeam in reteaua locala erau si cele care le dadeam prin VPN. Dar nu
mai tin minte detaliile.
Cred ca serverul de VPN (PPTP-ul de windows) facea DHCP relay si faceam
diferentierea dupa relay, dar nu mai sunt sigur.

Stiu cam m-am dat cu Wireshark-ul ca sa fac debugging-ul.
Mai tin minte ca faceam back-up la serverul de dhcp cu: netsh ...