2013/9/26 Vali Dragnuta <vali.dragn...@inode.ro>:

> Pentru ca o verificare sincrona de genul asta nu mi se pare prea
> eficienta ca si consum de resurse cind ai un volum mare de mailuri.

Exista mecanism de caching care poate fi configurat:
http://www.postfix.org/verify.8.html
Evident ca solutia cu LDAP la volum mare de mailuri e mai eficienta.
Dar pana la urma e important ca decizia de acceptare a mailului sa se
ia in functie de ce se intampla pe partea de SMTP. Degeaba faci lookup
in baza de date daca Exchange iti intoarce eroare permanenta.

> Si ce se intimpla daca smtpul din spate contra caruia verifici e pe
> jos ? Sau doar raspunde greu ?De ce sa conditionezi functionarea
> proxyului extern de situatia resurselor din backend ?

Argumentul cu serverul din backend care-i pe jos nu tine din punctul
meu de vedere. De ce sa tina proxy-ul mailuri in coada daca backend-ul
e cazut sau lent? Mi se pare mai normal sa trimita 4xx sau 5xx inapoi
la client in loc sa accepte mailul si sa-l bage in coada. Raspunde
prea greu sistemul din backend? Afla de ce si rezolva problema, nu o
muta in alta parte.

> Sau daca iti da un raspuns negativ din cauza unei alte erori decit user
> inexistent?

Vezi mai sus, afla de ce si rezolva problema. Daca junghiul de
exchange da raspuns negativ e *foarte* probabil sa nu accepte mailul,
atunci de ce l-ar accepta serverul din fata lui? Cel mai simplu
exemplu ca sa vezi ca in cazul asta, daca nu esti atent, ajungi la
backscatter: proxy-ul accepta conexiunea de la client, la rcpt to se
uita in LDAP, accepta mailul, dupa care cand da sa-l livreze la
destinatie backend-ul trimite 5xx desi userul exista in ldap. Ce crezi
ca se intampla in cazul asta? :)

--
Adi Pircalabu