Quoting Alex 'CAVE' Cernat <c...@cernat.ro>:

> 4k, ca cica are 'advanced format'
> in cazul unui chunk de 512k, asta inseamna ca pentru fiecare scriere
> oricat de mica se genereaza 2-3M de citiri si 1M de scriere, ceea ce mi
> se pare destul de mult, mai ales in conditiile in care dupa cum ziceam
> majoritatea modificarilor vor fi in structura de directoare, si mai
> putin in datele propriu zise

    Din cate stiu eu(corectii daca bat campii), ideal este ca chunk-ul
sa fie minim cat e marimea unui block pe disk(4kB daca vorbim de AF).
Daca se scrie
in chunk-ri < size_block, se pierde din performanta. La cirire se
citeste un block complet de pe HDD, chiar daca el este scris
partial(datele sunt 512B pe un block de 4kB). Deci vei irosi si
spatiul de pe disk. Daca mai ai si partitiile ne-aliniate la
4kB(marimea blocului), va fi si mai rau. Mai poti
umbla si la queue/scheduler de disk care cred ca implicit e cfq. Posibil sa ai
rezultate mai bune cu deadline sau noop. Testeaza si vezi daca te ajuta!

> stiu ca xfs-ul are de la mama lui niste optimizari interesante in ceea
> ce priveste scrisul pe disc (sper sa nu-l confund cu vreun alt
> confrate), dar ziceam sa-i dau si o mana de ajutor printr-un
> stripe/chunk de marime corecta
>
> Alex

- pentru atasamente tip Office va rugam sa folositi format OFFICE 97;
- nu trimiteti date personale (CNP, copii dupa acte de identitate etc).

 O lista completa cu reguli de utilizare exista la:

http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php?topic=2000.msg3106#msg3106

C.A.S.J. Brasov - B-dul Mihail Kogalniceanu, nr. 11,Brasov
[web-site]: http://www.casbv.ro
[forum]: http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php