Eu am un NAS facut cu:
- o placa cu AMD E-350 cu 2 GB ram
- 6 discuri de 3 TB (am pornit cu 4 WD Green cu ceva setari mai pentru NAS,
apoi am mai adaugat inca 2 Toshiba) cu ZFS
- boot de pe un vechi stick de 128MB (deci am varianta "embedded")
NAS4Free (e o mica diferenta fata de FreeNAS, FreeNAS e bazat pe BSD 8 si
are cerinte de HW mai mari, NAS4Free  e cu BSD 9 si e un fork din FreeNAS
"original", inainte de a fi carmit mai spre "enterprise"...nu intru in
detalii "politice").
FreeNAS / NAS4Free are samba & nfs OOB dar nu si svn; pe de alta parte
gogu' da o multime de linkuri pentru "subversion freenas" de exemplu:
http://erikwramner.wordpress.com/2010/12/14/subversion-on-freenas/
Nu ma intereseaza foarte mult viteza (oricum ma leg la NAS fie prin
wireless fie prin PowerLAN), serverul e silentios (un ANTEC P180 cu o sursa
mini-ATX modificata pentru dezactivare ventilator, ventilatoare cu turatie
redisa puse la HDD)... si toppingul de pe inghetata: consumul NAS-ului e
cam 50 W.