Salut,
 Vreau sa instalez pe laptop-ul personal o distributie care sa ofere
urmatoarele: - criptare, de preferat tot. Din ce am studiat pina acum, in
aceasta varianta (LUKS), partitia swap nu este criptata sau nu am stiut eu sa
aleg corect optiunile - stabilitate in doua sensuri* soft-uri fara bug-uri si
compilate corect* suport pe multi ani de acum incolo, sa nu necesite ca peste
1-2 ani sa trebuiasca sa rad tot si o sa o iau de la capat - suport pentru
intel i7 AES-NI (din teste cryptarea se misca cam de 6 ori mai repede) -
orientare spre desktop (ma intereseaza usual stuff: web browsing, lucrul cu
documente (office, PDF, imagini, etc.), vazut filme, poze, etc.

 Pina acum m-am jucat cu: - Ubuntu 12.04 LTS. Stiu ca e vechi, dar pe asta il
am pe desktop-ul de acasa si e ok, dupa ce ai terminat de facut configurarile
necesare. Nu am upgradat la versiunea 14, pentru ca am testat procesul intr-o
masina virtuala si mai trebuie luat la pila.
 - Ubuntu 14.04 LTS. Destul de buggy, insa lucruri minore (butoane care nu
raspund sau percuteaza greu, kernel care nu face shutdown corect, etc.).
Instalarea default cu criptare, nu creeaza partitie de swap. Se poate crea
ulterior fisier de swap (dar nu mai e disponibila functia de hibernate). Daca
se instaleaza cu partitionare manuala, in cazul in care exista partitie de swap
nu mai activeaza criptarea. Poate am gresit eu pe undeva. Interfata Unity, desi
vrea sa semene cu cea de Mac, nu e pe placul meu.
 - Ubuntu 15.04, ultimul. O mizerie, nu vreau sa zic mai multe. Oricum suportul
este extrem de limitat ca perioada.
 - Debian 8. Aparent cel mai stabil, dar si ceva mai rapid. Are si el
particularitatile lui: Firefox e inlocuit de Iceweasel, Chrome-ul nu se impaca
prea bine cu LXDE (anumite optiuni nu sint afisate, etc.)
 Ca desktop manager ma joc cu LXDE, dupa ce ani de zile m-am dat cu Afterstep.
Ma intereseaza ceva lightweight, fara efecte speciale si care sa mearga fara sa
scobesc eu prin n fisiere de configurare (vezi Afterstep).

 Recomandari/observatii?
 Va multumesc,