On Wednesday 30 September 2015 15:01:32 Mihai Gaitos wrote:
> Salut!
>
> Am intampinat urmatoarea problema pe Slackware 14.1 (kernel 3.10.17
x64,
> mdadm 3.2.6)
> Se da un array RAID1 construit din sdb si sdc. La un moment dat sdb
este
> inlocuit (hot) si se declanseaza un rebuild. Problema este ca daca se da
> reboot la calculator inainte de terminarea rebuildului, acesta nu mai
> este finalizat iar matricea apare clean (fara degraded/recovering).
> Evident datele sunt aiurea (corupte, sdb era hdd nou).
Presupun ca sistemul e pe sda?
Ma gandesc ca apare o inconsistenta de la faptul ca raid-ul e facut cu
tool-ul din userspace ( metadata 1.2) dar e asamblat de catre kernel ( de
asta il vede ca md127 desi tu l-ai facut probabil mda2 ).
Nu pot acum sa testez dar ma gandesc ca ar trebui sa incerci urmatoarele
variante:
1. Nu stiu precis cum dar presupun ca poti impiedica asamblarea matricii
de catre kernel, pana acum nu mi-am pus problema. La slack mdadm e
compilat in kernel dar driverul ala  recunoaste doar metadata 0.9 . Daca
nu ai nevoie de raid la boot poti incerca un kernel fara driver compilat
(cred ca ala fara -huge).
2. Sa incerci sa faci raid-ul de la inceput cu metadata 0.9--
Mihai Badici[1]

--------
[1] http://mihai.badici.ro