On Thursday 01 October 2015 09:47:10 Mihai Gaitos wrote:
> [...]
> In treacat fie spus, partitii de tip RAID am facut acum in cadrul
> testelor, configuratia initiala pe care am observat problema e cu
> discuri intregi; dar chiar si cu discuri intregi tot autodetecteaza
> (kernelul) si creaza array.
> Nu am stiut ca driverul din kernel stie doar de superblock 0.9, am fost
> convins ca in 3.x stie si el de 1.2; cum pot determina asta?
> In treacat fie spus, aseara am pornit o compilare de kernel 3.19.8, acum
> dimineata am testat si cu el functioneaza asa cum trebuie (desigur
> numele e tot md127, acum am inteles si de ce)

Din cate stiu eu, nu exista suport pt 1.2 in nici un kernel.
Cred ca raid=noautodetect e cel care rezolva problema, eu as crede ca
asa merge chiar daca nu ai mdadm.conf dar nu am testat ( la un moment
dat am fost asa de intrigat de aceasta problema ca imi facusem o virtuala
ca sa testez. Sa ma uit sa vad daca o mai am :)

> Dupa ce am citit aici,  am scris in mdadm.conf cum zice Vali Dragnuta,
> dar nu am modificat initrd pentru ca nu imi trebuie md vizibil la boot,
> doar dupa. Am adaugat "raid=noautodetect" la linia de comanda a
> kernelului (odata ce am stiut ce trebuie facut a fost simplu de gasit
> optiunea) si asa functioneaza si cu 3.10.17 (default din distributie).
> Prefer asa decat sa imi bat capul cu configurarea lui 3.19.8 (cu
> everything default nu imi vede placile de retea, de pilda)

Eu nu am mai compilat de mult un kernel, e o legenda urbana despre
slackeri :)
De fapt, mint, mai compilez pentru laptopul personal, fiindca nu prea
merge bine placa wireless ( deja sunt la 4.0.1 si nu sunt multumit inca :)  )
Oricum, placile de retea sunt compilate ca module, deci probabil nu le-ai
compilat sau trebuie sa schimbi prin rc.modules calea la cele noi.
De destul de multa vreme kernelul e acelasi pentru toata lumea, difera
doar wizard-eria din jurul lor. Am facut inclusiv magarii de genul luat module
proprietar pentru Suse , compilat aceeasi versiune de kernel pentru
slackware si modprobe :)

Pe unele distributii merge tocmai pentru ca nu exista suport in initrd
pentru mdadm ; daca nu ma insel, la debian atunci cand faci un raid1
pentru boot iti reface initrd.

> Inca odata multumiri, problema a fost rezolvata.

Si important e ca am mai invatat cu totii cate ceva, me included :)

Mihai Badici[1]

--------
[1] http://mihai.badici.ro