> Cum a spus deja si Alex, eroarea nenicule, eroarea. Ce eroare apare? 503 pe
> webserver inseamna service unavailable (stiu ca ai zis 50x), daca ai nginx
> asta e doar faptul ca nginx nu a putut comunica cu celalalt capat (cu ce
> generezi tu pagini dinamice).
>
> Cit de complicat e sa dai niste detalii ? webserver ? limbaj ? o
> configuratie de mysql ? o eroare ? Tu personal asa faci debugging ? grep -r
> 6000 / ?

Eroarea este 503 si din pacate nu pot face debugging pe webservere (diferite de
linux) si sa obtin mai multe detalii. Evident ca am verificat inainte logurile
pe mysql/linux si nu am gasit nimic relevant (adica niciun warning sau eroare)
si din cauza asta m-am gandit sa nu fie ceva in genul sendmailului ce nu
trimite pe o raza mai mare de 500km.

Numarul de ~6000 (nu este fix 6000 ci ~aprox) a rezultat in urma unor teste
sintetice cu clienti generati automati, nu este vorba de marketing wishfull
thinking.

Deoarece webserverele comunica si cu alte servicii externe fara probleme si
doar la request-urile ce deschid conexiuni catre mysql se reproduce, indiferent
de numarul web serverelor, am izolat problema la nivelul serverului cu mysql.

Banda de asemeni nu este problema, traficul este la 1-10% din capacitate,
saturatia fiind verificata prin alte teste.

Apreciez raspunsurile de pana acum, intentia initiala era de a vedea daca
cineva a mai patit ceva similar si are un hint spre care sa ma indrept, dat
fiind patternul identificat (shit hitting the fan @ 6k rpm), nicidecum nu
intentionam sa fac un troubleshooting crowdsourced.

Incerc sa validez ipotezele legate de open ports/files limits si revin

Multumesc