Salut

Doua intrebari destul de low level legat de hard-link-uri:

1. cum tine linux-ul cache-ul cand e vorba de hard-linkuri ? sper ca
tine la nivel de i-node, recte daca exista x fisiere accesate care
pointeaza catre aceeasi zona de date (acelasi inode) se pastreaza o
singura copie in cache, nu x bucati (nu stiu daca e de vfs sau
implementare de filesystem, in cazul al doilea ar fi curios de stiut la
ext4, xfs, zfs si nfs)

2. se plange lumea pe net ca optiunea -H (preserve hard links) genereaza
posibile blocari si memory bomb-uri atunci cand e folosita pe directoare
cu multe fisiere; din ce am facut niste teste nu am vazut modificari
majore in memoria programului nici la sender, nici la receiver, in
conditiile in care nu exista momentan din cate stiu hard link-uri in
datele respective (testat inclusiv cu vreun milion de fisiere, ceea ce
incepe sa devina semnificativ, dar dupa cum ziceam fara hard link-uri);
dupa cum as implementa eu algoritmul, as trimite in plus in lista de
fisiere/metadate si inode-ul (sau combinatie de fsid/partitionid/blockid
si inode) iar in receiver as tine seama de informatiile astea daca e
prezenta optiunea; s-ar putea totusi sa nu fie implementat asa, iar
diferenta sa se simta doar daca exista efectiv hard-link-uri (eventual
multe) in datele transferate; intrebarea e: si-a bagat cineva
surubelnita destul de adanc in codul de rsync incat sa ma lamureasca si
pe mine ce si cum ?

mersi

Alex