Salut,

M-am pricopsit să administrez un exim dintr-un cpanel care are oarecari dispute cu serverul Microsoft.

Ultima discuţie cu indianul a fost că au o problemă că traficul nu e constant. Fireşte că nu e constant, că atunci când l-am preluat trimitea spam la greu, acum abia ce mai trimite câteva mailuri :)

În fine, până când se potolesc ei m-am gândit să fac un smarthost în altă parte şi să rutez traficul prin el

Am făcut un conector de genul:

send_to_gateway:
  driver = manualroute
#    domains =  !+local_domains
        domains = hotmail.com
      transport = remote_smtp
        route_list = * smarthost

În prima fază aveam linia comentată cu "domains", ruta tot traficul non-local prin smarthost.

Treaba asta a mers o zi până s-a prins yahoo că e prea mare traficul ( asta e, instituţie bătrânească, toţi partenerii sunt cu yahoo şi au conturi fără cifre :) )

În faza a doua am pus cum se vede şi merge să facă relay prin smarthost pentru hotmail.com

După mintea mea ar fi mers să pun mai multe domenii cu virgulă, dar nu, nu e aşa.

Întrebarea e: poate să îmi explice cineva cum pot specifica mai multe domenii, fără să fac lookup la alt fişier? Şi eventual cum se citeşte sintaxa comentată? !+local_domains?  înţeleg că e o negaţie, dar care e rolul lui plus? Probabil va trebui să fac invers, să fac smarthost pentru all except local_domains şi yahoo.com, dar nu înţeleg sintaxa asta şi nu înţeleg de ce dacă cineva voia să îşi prăjească în anii 2020 creierii în sintaxe din astea nu putea rămâne la sendmail :)