On Jun 26, 2020, at 11:57, Adrian Popa <adrian.popa...@gmail.com> wrote:

> Salut,
> Am mai multe servere cu Centos6 în subordine (unele fizice, altele
> virtuale). Văd că nu există o procedură suportată de upgrade la Centos7 (o
> să încerc distrorejuve pe un vm să vedem ce iese). Aş vrea să întreb - care
> a fost abordarea voastră în situaţii similare? Tentativă de upgrade, sau
> install pe curat? În caz de install pe curat, în afară de backup /etc,
> /home, date aplicaţii, listă pachete + install pe target + test aţi mai
> făcut şi alţi paşi? Există o procedură de reinstall cu portare
> setări/aplicaţii documentată pe undeva

Salut,

In trecut am facut cu succes dar cu mare efort upgrade de la centos 5 la centos
6. Totusi, au ramas tot felul de ramasite, de la librarii la binare care nu mai
apar prin rpmdb iar dupa experientele avute nu as mai face asta.

Noi avem un numar foarte mare de masini cu CentOS 6 cat si un numar mare de
masini cu CentOS 7 iar fiindca configurarile sunt similare am putut sa le face
provisionare prin puppet.

Dupa experienta upgradeului c5->c6, am inceput sa scriem module puppet care sa
faca in mare parte tot ce este necesar pentru ca noul sistem sa fie functional
fara a fi necesara interventia manuala.

Nu am testat inca CentOS 8 pe setupul actual, dar urmeaza sa facem planul
necesar pentru a migra serviciile ce ruleaza acum pe c6 pe c8.

Problemele pe care le vad si pe care le-am intampinat sunt legate de versiunea
masterului de puppet cat si a clientilor, aici au fost necesare diferite
artificii pentru a putea suporta simultan si servere cu os modern cat si
legacy(c6,debian{6,7},ubuntu{12,14}.04.

La fel cum au spus si colegii, trebuie sa vezi exact ce vrei si sa alegi
solutia de provisionare corecta.