Salutare! Nu am avut ce face si am zis ca daca tot am facut upgrade la comp sa trec si eu civilizat la efi .. ca doar efi-ul e la fel peste tot nu? (indiferent de placa de baza sau distro) Well.. se pare ca nu chiar .. dupa o unga batalie in care am reusit sa pierd doar o parte din /home (ca am facut in graba un --create fara sa specific metadata si mi-a fxxck-uit partitia) acum am ajuns sa ma bag cu
o stupizenie de boot ..

incep cu sfarsitul :
imi intra in grub shell unde dau frumos
configfile (hd0,1)/EFI/fedora/grub.conf si totul pleaca frumos..

am incercat in toate modurile posibile sa il lamuresc sa plece..
initial ESP-urile erau in raid1.. desi am mai facut si am la serviciu desktopuri cu ESP, / si /home in md-uri (metadata 1.0) astea sunt pe Ubuntu si entry-urile de efibootmgr arata complet diferit (dar nu stiu daca de la bios-ul respectiv sau de la distro)

acasa, cu o placa asus (la care a trebuit mult sa caut cum sa dau disable la secure boot) si fedora 33, nu vroia sa imi meraga grub2-install-ul decat cu no-vram (si am incercat muulte combinatii de boot entry-uri cu efibootmgr .. dar nu am gasit cum pot da manual un device path).. bun, am desfacut md-ul de la espuri (am facut un boot/efi2 unde montez esp-ul 2 si le tin in sync cu systemd) si in sfartit a mers grub2-install cu tot cu creatul de boot entry.. doar ca tot nu merge ...

asa ca momentan am un sistem nefunctional (pentru nevasta) la care la boot trebuie sa ii spun eu "ba boule incarca configul asta" .. fara doar si poate, boul-ul poate sa fie si cel ce scrie mailul acum,....

So, aveti idee unde poate fi problema?
Multumesc frumos!
Adrian