Cred ca capcana in care se cade usor aici e impacarea a "vreau ca mediul
de dev sa fie identic cu productia" si "vreau ca devii sa-si poata face
management singuri la mediul lor asa ca trebuie sa fie cat mai simplu".
Daca le iei pe ambele ca atare, inseamna ca ajungi ca mediul de productie sa fie designed de devi, pe criteriile lor, si in majoritatea cazurilor nu
vrei asta :)

Proiectul la care lucrez de vreo 5 ani si unde am inceput sa dau serios cu nasul de de-astea a inceput cu aceeasi abordare: un container facut de mai stiu eu cine ca de pe tutorialele de youtube si tiktok, cu purcel si catel in el, unde mergea totul ca root ca sa n-aiba probleme de permisiuni, care
avea php, nginx, node, supervisord si inca cativa pokemoni.

Yep, acum ai înțeles. Cum am mai zis eu într-un post, poate nu toate deciziile au fost cele mai bune dar nici complet greșite nu au fost. În plus dacă ești admin într-o firmă îți permiți să îi pui la respect pe devi mai ușor, când "prestezi servicii" trebuie să te limitezi la persuasiune și argumente mai simplu de înțeles.