Asa am facut, le-am luat pe amandoua.  Acum rezultate :

1. DELL X520-DA2

- calculatorul pleaca numai cu contactele de SMBus izolate

- daca pleaca se instaleaza driverele ixgbe

- comunica cu cablu DAC cu un switch 10G mikrotik

- Nu ii place minigbic 10G TP-link , zice in dmesg ca nu e bun si nu activeaza interfata

2. HPNC523SFP

- calculatorul pleaca din prima

- se instaleaza driver qlcnic

- activeaza interfetele dar nu comunica corect nici macar daca e link sau nu

- ia link cu cablul DAC

- Ia link cu minigbic Tp link

- trebuie alte drivere sau versiune mai noua, nu stiu daca ar ajuta un upgrade de firmware

Deocamdata fac probe  cu placa DELL cu cablu DAC

Paul